24. فروردين 1397 - 13:12   |   کد مطلب: 21521
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان:
از برندگان مسابقه «کتابخانه سبز» در همدان تقدیر شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: برندگان مسابقه «کتابخانه سبز» همدان تقدیر شدند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : عاطفه زارعی از تقدیر برندگان مسابقه کتابخانه سبز  همدان خبر داد و اظهار کرد: در راستای ارائه ایده‌های ناب با موضوع الگویابی صحیح مصرف، مسابقه‌ای با عنوان «کتابخانه سبز» برای نخستین بار در کشور توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امسال اقدام به اجرای مسابقه‌ای در بین کتابداران استان همدان کردیم، گفت: هدف از این مسابقه آشنایی کتابداران با کتابخانه‌های سبز و استفاده از ایده‌های کتابداران در کتابخانه‌های عمومی استان بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به اینکه یکی از محورهای این مسابقه ارائه الگوی بهینه مصرف در کتابخانه‌های عمومی بود، خاطرنشان کرد: شیوه‌های نو در صرفه‌جویی منابع آب، برق، گاز، طراحی و زیباسازی داخل و خارج کتابخانه با پوشش‌های گیاهی و زیست‌محیطی و مدیریت بازیافت زباله‌های مصرفی و غیر قابل استفاده از دیگر محورهای این مسابقه بود.

وی با بیان اینکه آگاهی رسانی درباره مسئولیت اجتماعی کتابخانه‌ها و ارائه دوره‌های آموزشی مرتبط با محیط زیست، انرژی‌های تجدید پذیر، بازیافت زباله و… از دیگر اهداف این مسابقه بوده است، افزود: شیوه‌های حمایت و تعامل با سمن‌های حامی محیط زیست و انرژی‌های پاک نیز مورد توجه بود.

زارعی با اشاره به اینکه در این مسابقه به 10 ایده برتر لوح تقدیر همراه با درج در پرونده پرسنلی اهدا شد، گفت: سه هدیه به برترین ایده‌ها اهدا شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این برنامه نه تنها به عنوان یک مسابقه بلکه گامی مهم در راستای جریان‌سازی «فرهنگی- اقتصادی» در کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز مدیریت دانش آحاد جامعه محسوب شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه طرح‌هایی که هزینه و اجرای آنها مهیا باشد با نام طراح در سطح استان، شهرستان و یا کتابخانه عملیاتی می‌شود، گفت: همدلی و همزبانی تمام پرسنل کتابخانه‌ها در این رویداد بزرگ قابل تقدیر بود.

وی با اشاره به اینکه چنین برنامه‌هایی نقش کتابخانه‌های عمومی را در ارتقای فرهنگ جامعه بیش از پیش نمایان خواهد کرد، خواستار توجه به این مسئله شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار