30. فروردين 1397 - 8:30   |   کد مطلب: 21596
سالانه صدها هزار نفر در جهان در معرض حمله قلبی قرار دارند و تعداد زیادی نیز در نتیجه ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر (CHD) جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم : نرخ بالای ابتلا به این بیماری‌ها نشان‌دهنده اهمیت آگاهی از علائم هشدار دهنده آنهاست، زیرا تشخیص زودرس می‌تواند به طور چشمگیری شانس زنده ماندن مبتلایان به این بیماری‌ها را افزایش دهد. با چهار مورد از شایع‌ترین علائم هشدار دهنده و خاموش انسداد عروق آشنا شوید.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ (ED) در مردان می‌تواند یکی از علائم گرفتگی عروق در ناحیه لگن باشد و در صورتی که بدون درمان رها شود ممکن است به حمله قلبی منجر شود. کارشناسان می‌گویند معمولا سه تا پنج سال بین شروع ابتلا به ED تا بروز بیماری‌های عروق کرونر CHD فاصله وجود دارد و این زمان، زمان زیادی برای پی بردن به وجود مشکل قلبی است. بنابراین درصورت ابتلا به اختلال نعوظ به جای اکتفا به مصرف قرص بهتر است با پزشک مشورت شود تا ریشه مشکل تشخیص داده شود.

طاسی

در مطالعه‌ای که روی 37 هزار مرد انجام شد محققان به ارتباط قوی میان CHD و طاسی شدید در ناحیه فرق سر پی بردند. مطالعه دیگری که روی 7000 نفر (از جمله بیش از 4000 زن) انجام شد نشان داد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در کسانی که دارای میزان متوسط و شدید طاسی هستند، دو برابر است.

وجود چین در لاله گوش

تحقیقات نشان داده است بین سکته و بیماری‌های قلبی با برخی نشانه‌های ظاهری لاله گوش ارتباط وجود دارد. به گفته محققان، چین یا خطی که لاله گوش را به دو قسمت تقسیم می‌کند با بیماری‌های خاموش قلبی مرتبط است. بر اساس یک مطالعه مشخص شد نرسیدن جریان خون به گوش عامل شکل گیری چین و چروک یا خط در لاله گوش است. وجود این خط به این معناست که خون بخوبی به گوش نمی‌رسد و احتمالا یک انسداد یا گرفتگی در یکی از عروق بدن وجود دارد.

درد پشت ساق پا هنگام راه رفتن

آترو اسکلروز یا تصلب شرایین که در افراد سیگاری شایع است، می‌تواند قبل از تشخیص CHD، عروق پا را مسدود کند و منجر به بروز درد در ناحیه پشت ساق پا شود. در صورت بروز چنین علامتی حتما به پزشک مراجعه کنید، زیرا این عارضه ممکن است از مشکلات قلبی و ضعف در گردش خون ناشی شده باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار