10. مهر 1397 - 11:21   |   کد مطلب: 21738
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان مطرح كرد
خروج زائران همدانی از مرز خسروی/ راه‌اندازی 10 موكب در عراق
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه خروج زائران همدانی در اربعین از مرز خسروی است، گفت: امسال از طرف ایران 622 موکب در عراق برپا می‌شود که سهم استان همدان 10 موکب است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

مهرداد نادری‌فر ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی به تشریح برنامه‌های ستاد اربعین استان پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته در استان 40 ایستگاه صلواتی فعال بود که توانستند از 2 هزار زائر میزبانی کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه 8 هزار نفر در ایستگاه‌های صلواتی اسکان داده‌ شدند و به 100 هزار نفر غذا داده شد، افزود: اربعین سال گذشته 2 میلیون و 300 هزار نفر از استان همدان عبور کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در اربعین سال گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون تومان نذورات و کمک مردمی در سطح استان جمع‌آوری شد، ترویج فرهنگ اربعین، توجه به نظم و امنیت، توجه به اصل مردمی بودن برنامه اربعین، تسهیل گر بودن دستگاه‌های اجرایی، احترام به فرهنگ مردم عراق، تقویت انسجام مکتب تشیع و ادیان الهی، تقرب بین مذاهب اسلامی، ترویج تأثیرات گردهمایی بزرگ اربعین، توجه به حاکمیت قانون و تأمین بسترهای نظم و امنیت در مرزها را از جمله موارد مورد تأکید وزارت کشور عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی در ایستگاه‌های صلواتی مورد توجه گروه‌های فعال قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توجه به مردم‌محوری، توسعه مشارکت‌ها و اقدامات داوطلبانه، ساماندهی هیأت‌های مذهبی و افراد داوطلب، ارائه خدمات مناسب به زائران، افزایش تنوع خدمات در ایستگاه‌های صلواتی، مدیریت هزینه‌های غیر ضرور و عدم استفاده از نماد سازمان‌های دولتی را از دیگر مواردی برشمرد که باید توسط مدیران ایستگاه‌های صلواتی مورد توجه قرار گیرد.

نادری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همدان در بخش اعزام زائر به عراق جزء پنج استان نخست کشور است، گفت: امسال مرز شلمچه برای زائران خارجی از کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز خسروی برای زائران کشور آذربایجان انتخاب شده که زائران همدان نیز باید از این مرز عبور کنند.

وی در پایان از راه‌اندازی دفتر کنسولگری وزارت خارجه عراق در همدان خبر داد و اظهار کرد: امسال از طرف ایران 622 موکب در عراق برپا می‌شود که سهم استان همدان 10 موکب است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار