3. آذر 1397 - 7:59   |   کد مطلب: 21991
کارخانه تولید درب های ضد سرقت و ضد حریق در همدان توانسته برای 150 جوان اشتغال و کشور را از ورود این نوع کالا بی نیاز کند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

این روزها با گسترش آپارتمان ها و ساختمان های تجاری، ایمنی آنها نیز بسیار اهمیت دارد، بنای این ساختمان ها باید محکم و درب های آنان ایمن ، و در برابر حریق مقاوم باشند.

درب های ضد حریق باید در برابر حرارت مقاوم و چهارچوب آنها از جنس فولاد باشد همچنین  تا ۴ ساعت در دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد برابر آتش مقاوم باشند.

 

درب ضد سرقت نیز دربی است که سارقين نتوانند به هر دليل از طريق دستکاری يا تخريب قفل درب به داخل منزل، محل کار، دفاتر مديران، حسابداری، بايگانی، انبار نفوذ و مانع از ورود آنها از طريق تخريب درب شوند، درب ضد سرقت ضمن ممانعت از ورود سارقين، از استانداردهای لازمه در زمان وقوع حوادث غيرقابل پيش بينی چون زلزله و آتش سوزی ایمن باشد.

 

در گذشته به دلیل نبود دانش در ساخت درب های ضد حریق و ضد سرقت این درب ها از کشور های اروپایی وارد ایران می شد اما امروزه با افزایش دانش و فناوری در ساخت این نوع درب ها خوشبختانه کشور در این زمینه خودکفا و حتی به عنوان یک صادر کننده تبدیل شده است.

آقای حسینی کارآفرین استانی در سال 93  در زمینه تولید درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کند، او تا کنون برای 80 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

اقتصاد مقاومتی یعنی بالا بردن اشتغال و تولید

کارآفرین همدانی درباره  چگونگی راه اندازی کارخانه درب های ضد سرقت و ضد حریق گفت:  به دلیل فراهم کردن شغل برای فرزندان خود و دیگر جوانان جویای کار  به فکر تاسیس کارخانه و  سرمایه گذاری در این طرح افتادم.

 

حسینی با اشاره به روند توسعه و پیشرفت کارخانه بیان کرد: مساحت کارخانه  در ابتدا 700 متر مربع بود، اما به دلیل تقاضای بازار در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق و کوچک بودن مساحت کارخانه به فکر توسعه کارخانه افتاده و  این بار زمینی به مساحت 5000 متر مربع در شرک صنعتی بهاران همدان خریداری کردم.

 

وی درباره شریک تجاری خود که مغز متفکر کارخانه است، گفت: با آغاز تحریم ها و گران شدن دستگاه ها وی  به فکر ساخت دستگاهای این کارخانه افتاد و موفق شد قفل  آنتی پانیک درب ضد حریق، کوره رنگ آمیزی و دستگاه کانوایر را از دور خارج و نمونه های  ایرانی و تولید داخل  را جایگزین دستگاه های مشابه خارجی کند.

این کارآفرین به نبود آزمایشگاه  تخصصی سنجش مقاومت درب های ضد حریق در ایران اشاره و تصریح کرد: ما مجبوریم درب های ضد حریق خود را برای طی روند آزمایش وکسب به کشور ترکیه بفرستیم که خود هزینه های را بر ما تحمیل می کند.

وی با اشاره به استقامت بالای درب های ضد حریق این کارخانه گقت: طبق استاندارد داخلی و بین المللی درب ها باید تا دمای 480 درجه فارنهایت  و در زمان 2 ساعت و 40 دقیقه  در برابر حریق مقاومت داشته باشند.

 

این سرمایه گذار با ابراز خرسندی از اشتغال ایجاد شده برای 80 نفر در این کارخانه، بیان کرد: درماه های آینده با گسترش مساحت کارخانه افراد بیشتری به کار مشغول خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه صفر تا صد کارخانه را بدون کمک دولت و وام های بانکی احداث کرده است، ادامه داد: ما انتظار حمایت از  دولت در همه زمینه ها را داریم و درصورت  این حمایت توانایی ایجاد اشتغال بیشتر را داریم و  کارگران کارخانه  را 2ویا 3 برابر افزایش خواهیم داد.

آقای حسینی به شکست تحریم ها و به بی اثر بودن آنان اشاره کرد و افزود: با شروع تحریم ها نه تنها تولیدات ما کاهش نداشته بلکه افزایش تولید کارخانه را به همراه داشت.

وی ادامه داد :من به کارگرانم افتخار می کنم و آنان را مانند فرزندانم دوست دارم زیرا دلسوزانه و با تمام توان سهم خود را در تولید ملی ایفا کرده اند.

 

اختراع یک نوع قفل آنتی پنیک با اتکا به توان داخلی

در ادامه کاظمی مدیر عامل کارخانه با اشاره به اینکه به دلیل واردات قفل آنتی پانیک در دربهای ضد حریق ارز بسیاری از کشور خارج می شد، تصریح کرد: امروز ما با اتکا به توان داخل این قفل ها را تولید می کنیم زیرا اعتقاد داریم  هوش سرشار جوانان توانمند ایرانی توانایی تولید همه چیز را دارد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت تولیدی کارخانه، گفت: واحد تحقیق و توسعه این کارخانه در صدد گسترش این واحد تولیدی و اشتغال و بهره وری بالا  است که خود هم  رشد و توسعه صنعت در استان همدان  را در پی خواهد داشت .

کاظمی با بیان اینکه تحریم ها از تولیدات ما کم نکرده و حتی بالاتر هم رفته، ادامه داد : در ابتدای امسال ما 40 نفر کارگر داشتیم و اکنون به 80 نفر افزایش پیدا کرده است و این نشان از بی اثر بودن تحریم ها برای کارخانه درب های ضد حریق و ضد سرقت است.

وی با اشاره به استفاده از فرصت تحریم گفت: با آغاز تحریم ها  دیگر امکان ورود دستگاه برای تولیدات خود را نداشتیم ، بنابراین ناگزیر چاره ای نبود که به سمت بوم سازی و تولید داخلی این دستگاه ها حرکت کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: با اینکه دیگر نمی توانستیم از کشور های دیگر دستگاه وارد کنیم برای همین به بومی سازی  در حوزه صنعت و پیشرفت کشور فکر کردیم و تلاش های خود را بر تولید دستگاه ها با توان داخلی متمرکز کردیم.

مدیر عامل  این کارخانه  با بیان اینکه اولویت تولید دستگاه هایی ضروری ومورد نیاز کارخانه بود، گفت: دستگاه کوره رنگ، دستگاه پرس و قفل آنتی پانیک از جمله  دستگاه های بود که با  اتکا به توان داخلی ساخته شد.

وی با اشاره به ساخت قفل آنتی پنیک برای اولین بار در کشور گفت: این قفل ها قبلا از کشور های چین و ایتالیا وارد می شد اما زمانی که تحریم ها آغاز شد به این نتیجه رسیدیم که باید در تولید قفل خودکفا شویم برای همین افدام به ساخت این قفل ها کردیم.

 

ایجاد اشتغال برای 150 نیروی خلاق

کاظمی مسئول فنی کارخانه درباره تولیدات این کارخانه گفت: این شرکت در سال 93 با هدف تولیدات درب های ضد حریق و ضد سرقت در همدان شروع به فعالیت کرد.

 

وی  با اشاره به فعالیت 150 نفر در این کارخانه ،ادامه داد: تا کنون 80 نفر به صورت مستقیم و 70 نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه اشتغال دارند.

کاطمی ادامه داد: درب های تولیدی این کارخانه به تمام شهرهای ایران و کشورهای مجاور همچون، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر می شود.

اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای پویایی و ثبات اقتصاد

سید حمید رضوی یکی دیگر از کارمندان این شرکت است، او می گوید 2 سال است که در این شرکت کار می کنم این قفل ها از خارج وارد می شد اما اکنون خودمان تولید کننده این قفل ها هستیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای پویایی و ثبات اقتصاد کشور است.

 

این کارمند شرکت درب ضد سرقت بیان کرد: همه ما به عنوان یک ایرانی باید به تولید داخلی تعصب داشته باشیم و به سهم خود به تولید داخلی و اشتغال کمک کنیم.

رضوی  تاکید کرد: این که سرپا خود بایستیم و متکی به خارج نباشیم یک اصل مهم است و باید نه تنها در صنعت، بلکه در سایر حوزه ها مثل کشاورزی، اقتصاد و فرهنگ متکی به توان داخلی و نیروی جوان باشیم.

 

سیامک مکاری مسئول بخش مونتاژ و کنترل کیفیت شرکت می گوید از کارش راضی است و  3 سال است که در این شرکت کار می کند و خوشحال است توانسته به نوبه خود به تولید داخلی کمک کند.

مکاری با اشاره به فعالیت شرکت در حوزه صادرات و بازار های بین المللی، گفت: این شرکت هم اکنون در بازار های بین المللی رقابت می کند و از نظر کیفیت چیزی از نمونه های  شبه خارجی کم ندارد .

مسئول بخش مونتاژ و کنترل کیفیت شرکت در ادامه تاکید کرد: تمام امکانات این کارخانه در جهت ساخت درب های ضد سرقت و ضد حریق از آخرین فناوری  روز دنیا بهره می برند.

 

فعالیت 2 کارخانه درب های ضد سرقت و ضد حریق در همدان

بهزادی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان  با بیان اینکه دراستان همدان 2 کارخانه درب فعالیت می کند، گفت: این کارخانه با کارآفرینی برای بیش از 80 نفر توانسته اند به تولید ملی کمک شایانی کنند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تکسان در هگمتانه اقدام به ساخت قفل آنتی پانیک در استان کرده،افزود: این قفل ها در گذشته از کشورهای غربی وارد کشور می شد که خوشبختانه اکنون به اتکا به توان داخلی توانسته اند تولید کننده این نوع قفل درکشور باشند.

 

مالمیر کارشناس استاندارد گفت: درب های ضد حریق به درب هایی گفته می شود که در برابر حرارت مقاوم مقاوم ومناسب برای جلوگیری از گسترش حریق در فضاهای باز باشند.

وی با اشاره به تولید قفل های آنتی پنیک توسط این کارخانه گفت: این نوع قفل به کمک آتش نشانان می آید تا در های بسته راحت باز شود.

کارشناس استاندارد ادامه داد: درب ضد حریق با دارا بودن دستگیره آنتی پنیک به آسانی باز می شود و توانایی مقاومت تا 1000درجه فارنهایت و 2 ساعت را دارد.

وی افزود:این درب ها که در پاگرد پله اضطراری ساختمان ها نصب می شوند وظیفه محافظت از ساکنین در زمان آتش سوزی را دارند.ساختار داخلی دربهای ضد حریق از پشم سنگ نسوز به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود و می توانند تا مدتها پس از آتش سوزی از ورود آتش و دود به پله های اضطراری جلوگیری می کند.

تولیدات این کارخانه تا چند ماه آینده در راه بازار های جهانی است تا  یاری رسان اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار