به گزارش شبنم ها،
یک فعال سیاسی فرهنگی اظهار کرد: حماسه ۹ دی تثبیت مقبولیت نظام جمهوری اسلامی توسط ملت بزرگ ایران و بیداری دوباره ملت ایران مقابل استکبار خارجی و مزدوران و خودفروختگان داخلی بود.
حجتالاسلام دکتر علی مراد کیانی، فعال سیاسی و فرهنگی از همدان، اظهار کرد: در بدو خلقت جامعه بشری همواره دو جبهه حق و باطل با هم در حال مبارزه بودهاند، انبیاء، اولیاء الهی و بندگان صالح و مؤمن در یک جبهه و کفار، مشرکان، مستکبران و فتنهانگیزان در جبهه باطل بودهاند.
وی با اشاره به اینکه جدال بین حق و باطل هیچگاه پایانی ندارد، افزود: حتی در زمان ظهور حضرت حجت(عج) جبهه باطل در قالب لشکر سفیانی و ... مقابل لشکر امام عصر(عج) میایستند و در منطقه بیداء در زمین فرو میروند و این خود از حقانیت لشکر اسلام به فرماندهی حضرت ولیعصر(عج) و از علائم ظهور است.
کیانی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جبهه حق با محوریت جمهوری اسلامی با رهبری، رهبر فرزانه نظام حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و در مقابل جبهه باطل با محوریت صهیونیسم، استکبار و ایادی خود فروخته داخلی آنها ایستاد.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه شاهد چهلمین و دومین سال مبارزه این دو جبهه هستیم، گفت: جبهه باطل در این مدت چهل ساله همواره درصدد توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که ثمرات آن توطئهها حوادث تلخ و ناگواری برای ملت ایران و ملتهای مستضعف همسو با این انقلاب بوده که نمونههای بارز آن افغانستان، عراق، سوریه، یمن،بحرین،نیجریه، فلسطین، لبنان و... است.
وی بیان کرد: نقشههای شوم دشمن را در بدو پیروزی انقلاب اسلامی میتوان به تحرکات تجزیه طلبانه گروهکهای ضد انقلاب در کردستان، آذربایجان، خوزستان، گنبد و هشت سال جنگ تحمیلی نظام سلطه از طریق حزب بعثی عراق علیه ملت ایران و پس از آن تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی در راس آن آمریکا جنایتکار، حوادث کوی دانشگاه، فتنه عظیم سال ۸۸ و به تبع آن تحریمهای فلجکننده نظام سلطه که به درخواست فتنهگران بر کشور تحمیل شد و سالهاست دود آن به چشم ملت ایران میرود و فتنه دیماه سال ۹۶ و آبان ۹۸اشاره کرد.
پشت پرده راهاندازی فتنه ۸۸
کیانی ابراز کرد: یکی از فتنههایی که خطر آن کمتر از فتنه ۸۸ نبود فتنه خروج از حاکمیت جبهه اصلاحات در دولت خاتمی بود که در پی آن در ۸ شهریورماه سال ۸۱ از لایحهای دوقلویی پرده برداشت، لایحه نخست، «لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس» و دیگر لایحه «تبیین حدود وظایف و اختیارات رئیس جمهور» بود، پشت پرده این دولایحه دو حزب تندروی اصلاحطلب، یعنی مجاهدین انقلاب اسلامی و مشارکت بودند.
وی اضافه کرد: لایحه اصلاح قانون انتخابات حدود یک هفته پس از ارائه، به مجلس ششم رفت و طبق آییننامه مجلس، برای بررسی تخصصی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فرستاده شد، کمیسیون امنیت ملی به ریاست محسن میردامادی در اقدامی کمنظیر این لایحه مهم را تنها طی چند دقیقه و بدون طرح نظرات موافق و مخالف تصویب کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: اصلاحطلبان معتقد بودند که با تصویب این دولایحه دیگر هیچگاه قدرت را از دست نخواهند داد، یکی از این لوایح افزایش قدرت و اختیارات رئیس جمهور و به تعبیر بهتر کاهش اختیارات ولی فقیه بود و لایحه دوم نظارت استصوابی شورای نگهبان را هدف قرار داده بود که با حذف آن نظارت زمینهسازی ورود افراد معاند و ضد انقلاب به مجلس شورای اسلامی را فراهم نمایند، با تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس و عدم تأیید آن توسط شورای نگهبان، دولت و مجلس همزمان طرح خروج از حاکمیت را مطرح کردند.
کیانی اظهار کرد: در این فتنه بزرگ و مرموز بیش از ۱۳۰ نماینده در مجلس تحصن و تعداد زیادی از وزرا، معاونان وزرا، استانداران، فرمانداران و دیگر مسئولان به صورت هماهنگ استعفاء یا تهدید به استعفا کردند، تا از این طریق نظام را تا مرحله پرتگاه برسانند اما یکبار دیگر تیز بینی و تدابیر امام مسلمین، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ایی این ئوطئه اصحاب فتنه را خنثی نمود.
انتخابات مجلس هفتم و ورود جمع بیشتری از منتخبین انقلابی به مجلس و انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت نهم با گفتمان اصولگرایی جریان اصلاحات را به کما برد، اما دشمنان خارجی بیکار ننشسته و با نفوذ در بدنه برخی جریان های سیاسی اصلاح طلب تلاش کردند پیروزی بزرگ، ملت ایران در انتخابات دولت دهم را به کام مردم تلخ نموده و با ایجاد فتنه ی دیگر،کشور را به آشوب کشیده و آن را تا لب پرتگاه بکشاند
قیام ۹ دی پایان خط فتنه ۸۸ بود
این فعال فرهنگی افزود: سر انجام اصحاب فتنه در سال ۸۸ با آشوبهای خیابانی درصدد از بین بردن اصل نظام جمهوری اسلامی و اسلام بودند حتی حرمت عاشورا و امام حسین(ع) را رعایت نکرده و ماهیت پلید خود را به نمایش گذاشتند و عزاداران سیدالشهدا(ع) را به خاک و خون کشیدند.
حجتالاسلام کیانی عنوان کرد: قیام ۹ دی پایان خط فتنه ۸۸ بود که هفت ماه کشور را با بحران روبرو کرد.
در یک بررسی و تحلیل میدانی این فتنه را میتوان به جنگ احزاب در عصر رسول اکرم(ص) تشبیه کرد چنانچه در جنگ احزاب یک مثلث شوم با هدف از بین بردن حکومت نو بنیان رسولالله، شکل گرفت.
وی گفت: یک ضلع این مثلث، یهودیان بنینضیر بودند که پس از شکست از مسلمانان به سرزمینهای خیبر هجرت کرده بودند، ضلع دیگر آن مشرکین مکه که دشمن محوری مسلمانان بودند و ضلع سوم که نقش ستون پنجمی و پیاده نظام داخلی را ایفا کرد قبیله یهود بنی قریظه و هم پیمان مسلمانان، بود که متأسفانه در بزنگاه پیمان را شکسته و با مشرکین و یهود بنینضیر هم پیمان شدند.
این فعال سیاسی ادامه داد: در فتنه ۸۸ مثلث شومی که شکل گرفته بود پیچیدهتر از مثلث جنگ احزاب بود، اتاق فکرهای نظام سلطه و سفارتخانه های کشور های غربی در تهران یک ضلع بهعنوان طراح سفارتخانههای کشورهای غربی بهعنوان حامی، هدایتگر و ایجاد فضای بینالمللی علیه نظام ، ضلع دوم فریب خوردگان و فتنه گران به عنوان پیاده نظام دشمن و ضلع سوم، منافقین سرسپرده بعنوان یک ضلع جا مانده بودند که کشور را به آشوب کشاندند
فتنهای پیچیدهتر از جنگ احزاب
کیانی اظهار کرد: مهمترین تفاوت فتنه ۸۸ با جنگ احزاب علاوه بر پیچیده بودن این فتنه، حضور حامیان قوی در صحنه یا همان «غول رسانهای» بود که شاید بتوان از آن به عنوان ضلع چهارم این فتنه یاد کرد.
وی افزود: سران فتنه که روزی در مصادره قدرت این کشور جلوس کرده و خود را به بنیان گزار نظام حضرت امام خمینی(ره) با عناوین،نخست وزیر امام،یار امام ، یا نماینده امام معرفی میکردند و همین موضوع، امر را برای برخی افراد مشتبه کرده بود تا اینکه ماهیت آنها و یارانشان با حرمت شکنی در روز عاشورا و تعرض به عزاداران امام حسین(ع)، برای دیگران آشکار شد و در حماسه به یاد ماندنی ۹ دی طومار آنها به دست ملت با بصیرت ایران جمع شد.
این فعال سیاسی گفت: قیام خروشان ملت ولایتمدار ایران درحماسه ۹ دی سال ۸۸، عملا پاسخ دندان شکنی به فتنهگران داخلی و حامیان خارجی آنها بود، قیام ۹ دی آبی بر روی شعلههای آتش فتنهانگیزان بود که لهیب آن میتوانست تمام آرمانهای خمینی کبیر را از بین ببرد اما غافل از آنکه چراغی که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد.
کیانی گفت: قیام ۹ دی، حرکتی بود که مردم با غیرت ایران به ویژه مردم شریف و دیندار تهران و سراسر کشور، نقشه دو دهه گذشته استکبار جهانی به رهبری امریکا را خنثی کرد، حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسهساز و ولایتمدار ایران اسلامی در آن راهپیمایی باشکوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
این فعال فرهنگی اضافه کرد: حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردم ایران بود است که تا آخر پای اصول و آرمانهای انقلاب ایستاده اند، حماسه ۹ دی تثبیت مقبولیت نظام جمهوری اسلامی توسط ملت بزرگ ایران بود، حماسه ۹ دی بیداری دوباره ملت ایران در مقابل استکبار خارجی و مزدوران و خود فروختگان داخلی بود
و تقارن دهه بصیرت امسال با شهادت دخت نبی مکرم اسلام -که اولین مبارز علیه فتنه داخلی در جامعه اسلامی بود- و سالگرد شهادت امیر سپهبد حاج قاسم سلیمانی- مرد میدان مبارزه با فتنه های بیگانه در منطقه-برای ملت بزرگ ایران پیام هایی به دنبال دارد از آن جمله می توان به بصیرت مردم در انتخاب، خصوصا انتخاب دولت جوان انقلابی برای حرکت سریع جهت دسترسی به تمدن نوین اسلامی و مبارزه مستمر با استکبار و اصحاب فتنه داخلی در پوشش های گوناگون،بعنوان جبهه باطل اشاره کرد.
انتهای پیام/
دیدگاه شما