16. ارديبهشت 1401 - 10:24   |   کد مطلب: 25032
وقتی رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر نمودند، فرمودند در این زمینه صدا و سیما نارسایی هایی دارد. اما چرا؟

به گزارش شبنم ها،

هشدار دلسوزانه به صداوسیما

وقتی رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر نمودند، فرمودند در این زمینه صدا و سیما نارسایی هایی دارد.

اما چرا؟
نام این سازمان «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» است. یعنی باید تصویری درست از نظام به مخاطبان ارائه کند.

اما گویا در زمینه این سازمان برآیند درستی از تصویری که در ذهن مخاطب ایجاد میکند ندارد!

جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته در بسیاری زمینه ها پیشرفت های جهشی خیره کننده ای داشته که کارشناسان خارجی را هم به حیرت واداشته اما مردم خودمان چندان از آنها خبر ندارند!!!

وقتی ایران رتبه اول شتاب علمی جهان را کسب کرد، آنهم در شرایطی که ۴۰ سال تحت تحریم قرار داشته، صدا و سیما فقط به ذکر خبر و چند اشاره ساده به آن اکتفا کرد و امروز بسیاری از مردم از این موضوع بی اطلاع هستند!

وقتی جمهوری اسلامی ایران رتبه اول شتاب توسعه انسانی جهان را از آن خود کرد، فقط خبری از آن در اخبار منتشر شد و شاید در یکی دو برنامه ساده به آن پرداخته اما نه آنطور که در ذهن ها پایدار شود و از همین جهت امروز بسیاری ایرانیان از این موضوع بی اطلاع اند!!!

وقتی در رده بندی های جهانی، جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت های برتر نظامی جهان قرار گرفت آنهم با کم ترین هزینه نظامی، چرا خیلی از مردم از آن بی خبرند و حتی بخشی از مردم از شنیدن این دست خبرها تعجب می کنند!!

ده ها و صد ها نمونه از این دست هست که مجال پرداختن به آن نیست اما مردم از آن خبر ندارند.

اما برعکس آن، وقتی در جایی از مدیریت کشور نارسایی هست، ده ها برنامه به آن می پردازند، کارشناس دعوت می کنند، مصاحبه می کنند، گفتگوی ویژه خبری ترتیب می دهند و... و... و... (که البته پرداختن به آنها هم لازم است)
 
یعنی پیشرفت هایی که تحت سخت ترین شرایط در کشوری که ۸ سال جنگ تحمیلی پر هزینه و چهل سال شدیدترین تحریم های جهان را تحمل کرده، حاصل شده، ارزش آن را ندارد که مثل زمان پرداختن به مشکلات، برای تبیین آنها کارشناسان را دعوت کنیم، گفتگوی ویژه خبری ترتیب دهیم و آنقدر به آنها بپردازیم که در ذهن ها پایدار شود؟!!!

شما سراغ دارید برنامه ای را در صدا و سیما که مخصوص پرداختن و تبیین کارشناسانه پیشرفت ها و دستاوردها باشد؟!!

اما در نقطه مقابل آن ده ها برنامه بوده و هست. برنامه های مثل گفتگوی ویژه خبری، پیک بامدادی، پیک نیمروزی، پایش، مناظره، میز اقتصادی و... و... و...

خوب مردم ما باید تصویر منصفانه ی جمهوری اسلامی ایران را از کدام رسانه دریافت کنند؟

ده ها رسانه خارجی و صدها بازوی فضای مجازی آنها که بر اساس ماموریت ویژه خود، مشغول سیاه نمایی و لجن پراکنی هستند، صدا و سیما هم که عمده ی همت خود را معطوف به مشکلات کرده!!! در این شرایط اصلا چرا باید انتظار داشته باشیم مردم امیدوار باشند؟
چرا باید انتظار داشته باشیم با حدنصاب بالایی در انتخابات ها شرکت کنند؟ چرا باید انتظار داشته باشیم دلخور نباشند و چشم هایشان غیر از مشکلات چیز دیگری را ببیند؟

 واقعا اینکه مردم با این شرایط پای کار انقلاب ایستاده اند، نشان از لطف خدا و پاکی دل آنهاست.

اما صدا و سیما وظیفه دارد در جهت  احساس آرامش و امید آفرینی، حرکت کند، وظیفه دارد با موج های سرکوبگر امید و اعتماد که رسانه های بیگانه به جامعه ی ما پمپاژ می کنند، مقابله کند تا مردم احساس بهتری راجع به کشور و آینده فرزندان شان داشته باشند...

اگر برای شاد کردن مردم بجای مبارزه با ریشه های افسردگی، موسیقی شاد پخش شود، واقعا مشکلی حل می شود؟ آیا با داروی مسکن می شود بیماری را درمان کرد؟!

واقعا شایسته است که صدا و سیما با تاثیرپذیری از نق نق های معدودی افراد یا جریان های کوته بین و همیشه طلبکار، پرداختن منصفانه به واقعیت های ارزشمند این سرزمین را رها کرده عمده ی همت خود را معطوف به برنامه های سطحی نماید؟

البته از انصاف بدور است که نگوییم صداوسیما نقاط قوت زیادی هم دارد، بسیاری از برنامه های آن واقعا بی نظیر و ارزشمند هستند، اما چرا ما حتی یک برنامه ثابت هم نداریم که مثل گفتگوی ویژه خبری با دعوت از کارشناسان بطور دائم به تبیین کارشناسانه ی پیشرفت های ارزشمندی که حاصل شده بپردازد؟

چگونه تصور پیشرفت در ذهن مردم نقش ببندد و تصویری منصفانه از وضعیت کشور در ذهن ها شکل بگیرد؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار