10. اسفند 1401 - 8:16   |   کد مطلب: 25166
دشمنان با شکست در فاز اول از جنگ ترکیبی، وارد فاز بعدی؛ یعنی جنگ اقتصادی و ارزی شده اند.

به گزارش شبنم ها،جنگ ترکیبی، آمیخته ای از جنگ نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، سایبری، دیپلماسی، اطلاعاتی، امنیتی، رسانه ای و روانی، با محوریت جنگ های شناختی و ادراکی است.
   دشمنان با شکست در فاز اول از جنگ ترکیبی، وارد فاز بعدی؛ یعنی جنگ اقتصادی و ارزی شده اند.
   آنان در این عرصه، با ایجاد تقاضای کاذب در بازار ارز، و تبلیغ آن در رسانه‌هایی، مانند «من و تو» و «بی بی سی» به دنبال افزایش تلاطم در بازار ارزی ایرانند.
   بعد از دو هفته از افزایش قیمت ارز در ایران، مارک دوبوویتز؛رئیس صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا با خوشحالی در این باره توییت کرد: "همانطور که پیش‌بینی می‌شد قیمت دلار به ۶۰۰,۰۰۰ ریال رسید. ممکن است زودتر از چیزی که فکر می‌کردم به ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال برسد."
   این اظهار نظر ابلهانه یک مقام امریکایی، درباره افزایش نرخ ارز در ایران، نشان می دهد که التهابات اخیر ارزی در کشورمان، حکایت از یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه معیشت مردم ایران دارد.
 برخی در داخل نیز با جهل مرکب، این جنگ را به برجام گره زدند و نوشتند: اقتصاد کشور ما با موضوع برجام گره خورده است و انکار این واقعیت هیچ تأثیری در آن ندارد.
   همان روزنامه در ادامه نوشت: این واقعه، حاوی درس بزرگی برای دولتمردان امروز کشورمان است که اگر به آن توجه کنند می توانند بر مشکلات غلبه نمایند و کشور را از بحران اقتصادی کنونی نجات بدهند.
 نویسنده مقاله، می افزاید: در محدوده کاربردی این درس، سه نکته مهم قرار دارد که مسئولان نظام و دولتمردان کشور ما با بکار بستن آنها می‌توانند کشور را از بحران کنونی عبور دهند و به وضعیت عادی برسانند. احیاء برجام، اعلام بی‌طرفی در جنگ اوکراین و گرایش عملی به سیاست موازنه در روابط بین‌الملل، محورهای اصلی این درس هستند!!
  این ادعای جاهلانه و غیر کارشناسی، و این حرف های بی منطق و بی ربط، در حالی نوشته می شود که اقتصاددانان می دانند ارزش دلار در هر کشوری بر مبنای قدرت خرید و تورم محاسبه می‌شود و بر اساس تورم سال ۱۴۰۰ تا دی ماه ۱۴۰۱ قیمت واقعی دلار، با خطای ۱۰ درصد، باید حدود ۳۵ هزار تومان باشد.
   وضعیت کشور نیز از نقطه نظر تحریم‌ها، تفاوت زیادی با یک یا دو سال گذشته نکرده است، و میلیاردها دلار منابع بلوکه شده ایران هم آزاد شده است.
 آنچه قابل اثبات است، به کارگیری یک استراتژی اقتصادی از سوی دشمنان  با هدف تضعیف اقتصاد کشور ایران است که بارزترین روش‌های آن محاصره اقتصادی و تحریم می باشد.
   هدف این جنگ ارزی، تسخیر یا کنترل منابع حیاتی اقتصاد ایران است.  جنگ اقتصادی دشمن، از مهم ترین ابعاد جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی است که هدفی جز شکستن نیروی مقاومت مردم ندارد.
 تحریم‌های ۴۰ ساله آمریکا علیه ایران، تحریم‌های با بهانه هسته‌ای، تحریم نهادهای مالی و اقتصادی کشور، تلاش برای قطع شریان صادرات نفت ایران، بلوکه کردن و مسدودسازی  اموال جمهوری اسلامی درکشورهای هم پیمان، قطع سیستم های ارتباطی مالی- بانکی و ممانعت از نقل و انتقال پول به کشور و حصول درآمدهای نفتی و صادراتی و جنگ ارزی را می‌توان در زمره این نبردها طبقه‌بندی کرد.
  اظهار نظر رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا درباره افزایش نرخ ارز، نشان می‌دهد که التهابات ارزی در کشورمان تصادفی نیست و حکایت از یک جنگ تمام عیار دارد.
   جنگی که مدت ها کشورهایی مانند عراق، سوریه تا لبنان را در برگرفته و هم اکنون بعد از شکست پروژه اغتشاشات خیابانی در ایران، وارد مرحله دوم خود با اسم رمز "نارضایتی اقتصادی" شده است .
  با این تبیین روشن می شود که جهش‌های ناگهانی قیمت ارز، ارتباطی به مولفه‌های بازار و تجارت ندارد و صرفا تلاشی برای ایجاد تلاطم و التهاب در عرصه اقتصاد کشور است که از خارج ایران دنبال می‌شود و  برخی نیز در داخل، دانسته یا ندانسته، در آتش آن می‌دمند.  تبیین حقایق رو و پشت صحنه، تبیین واقعیت های جنگ ارزی، تبیین حرف های دشمنان داخل و خارج، و برخورد جدی و قاطع با اخلالگران ارزی، تنها راه شکست دادن این فاز از دشمنی است.

  به یقین دشمن در این مرحله نیز شکست می خورد و آینده ای زیبا برای ملت مقاوم و صبور ایران اسلامی رقم خواهد خورد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار