19. شهريور 1402 - 11:05   |   کد مطلب: 25207
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبرداد؛
ارائه خدمات با تعرفه دولتی در مرکز جامع سرطان همدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در مرکز جامع سرطان همدان خدمات گسترده تشخیصی و درمانی با تعرفه دولتی به بیماران ارائه می‌شود گفت: بیماران به دلیل هزینه‌های بالای درمان سرطان مجبور بودند به خیریه‌ها مراجعه کنند اما در این مرکز، درمان بیماران با هزینه بسیار پایین دولتی انجام می‌شود.

محمدمهدی مجذوبی در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه مرکز جامع سرطان استان همدان یکی از  پروژه‌ مهم دولت است گفت: فاز اول این پروژه با وسعت ۲ هزار متر مربع راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بخش کموتراپی (شیمی درمانی) این مرکز سال گذشته به بهره برداری رسید افزود: امسال در هفته دولت بخش پرتو درمانی افتتاح شد و قطعا با این مراکز خدمات بهتر و آسان‌تر به بیماران ارائه می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: بیماران به دلیل هزینه‌های بالای درمان سرطان مجبور بودند به خیریه‌ها مراجعه کنند اما در این مرکز درمان بیماران با هزینه بسیار پایین دولتی انجام می‌شود و تحت پوشش بیمه است.

 

مجذوبی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود بنیاد خیریه فرشچیان با همکاری علوم پزشکی این پروژه را به اتمام برساند تصریح کرد: بنابه دلایلی این اتفاق در دولت قبل رخ نداد و پس از آن علی‌رغم پیگیری‌های مکرر در دولت سیزدهم، این بنیاد حاضر به ادامه همکاری نشد.

 

وی با اشاره به اینکه در نتیجه تامین مالی این پروژه از منابع ملی و دفتر ریاست جمهوری انجام شد گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و دفتر ریاست جمهوری دریافت شد و هم اکنون این پروژه با سرعت روبه پیشرفت است و امیدواریم تا دو سال آینده همه بخش‌های آن به بهره‌برداری برسد.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  این پروژه دارای فضاهایی شامل پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی سرپایی زنان و مردان، ید درمانی، تصویربرداری، اندوسکوپی، درمانگاه انکولوژی و درد، بخش رادیوتراپی، درمانگاه انکولوژی و درد بستری کودکان، بیمار سرا، کلینیک لنف دم و بازتوانی، بستری شیمی درمانی داخلی و فضاهای آموزشی، بخش پیوند مغز استخوان (بستری و ایزوله)، آزمایشگاه، بخش بستری و التیامی، اتاق های عمل جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش بستری و جراحی است.

 

مجذوبی در پایان تاکید کرد: خدمات گسترده تشخیصی و درمانی با تعرفه دولتی به بیماران ارائه می‌شود و در تلاش هستیم در توریسم سلامت به قطب منطقه غرب کشور تبدیل شویم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار