3. مهر 1402 - 11:41   |   کد مطلب: 25224
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر همدان تاکید کرد:
اختصاص ۵۵۰ دستگاه خودرو برای سرویس مدارس
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر همدان گفت: در حال حاضر 550 دستگاه خودروی شخصی و تاکسی برای سرویس به مدارس معرفی کرده‌ایم.

محمود حضرتی در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با اشاره به اینکه تاکسی‌ها نیز برای پیشبرد کارهای شهروندان مدارس را همراهی می‌کنند، عنوان کرد: جایی در قانون نیست که باید ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار دانش‌آموزان باشد اما بر طبق مصوبات کارگروه ماده ۱۸ و برابر هماهنگی‌های انجام شده این امر انجام شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر ۵۵۰ دستگاه خودروی شخصی و تاکسی به مدارس معرفی کرده‌ایم.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر همدان تصریح کرد: برای سرویس مدارس پرونده تشکیل شده و همچنین برچسب هم برای آنها نصب شده است.

 

وی با بیان اینکه تعداد خودروها بعضاً بیشتر هم هست، عنوان کرد: اما فعلاً در فاز یک تا دهه اول مهر ماه بالای هزار نفر را پوشش داده که از این تعداد ۲۰ الی ۲۵ درصد را تاکسی‌ها تشکیل داده‌اند.

 

حضرتی خاطرنشان کرد: برطبق مصوبه شورای شهر، ناوگان عمومی اتوبوسرانی برای حمل و نقل کلیه شهروندان از جمله دانش‌آموزان، درهفته اول مهر رایگان خواهد بود.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر همدان گفت: باتوجه به تغییر ساعت که از ۸ صبح دانش‌آموزان در مقاطع مختلف به مدارس خواهند رفت، این مورد دست ما را باز کرده تا بتوانیم در زمینه همکاری با حمل و نقل دانش‌آموزان همکاری لازم را داشته باشیم.

 

وی اذعان داشت: برابر مصوبه کارگروه ماده هجده ۶ شرکت با اعتبار از جمله ۱۸۲۸ ,۱۸۳۳, ۱۸۲۱, ۱۸۱۷, ۱۸۱۰ و شرکت جهان‌نمای شلمچه برای سرویس مدارس شناسایی و به این معاونت معرفی شده‌اند.

 

حضرتی بیان کرد: نرخ سرویس مدارس شهر همدان در سال تحصیلی ١۴٠٢ – ١۴٠٣ به صورت ماهیانه و رفت‌ و برگشت برای یک تا پنج کیلومتر برای خودروهای سواری ۶۵۰ هزار تومان، کرایه رفت‌وبرگشت برای خودروهای ون ۵۵۰ هزار تومان و کرایه رفت‌وبرگشت برای خودروهای مینی بوس ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر همدان با تاکید براینکه مدارس موظفند که قرداد با شرکت و رانندگان سرویس مدارس منعقد کنند تا از مبلغ اعلام شده تخطی نشود، افزود: شهروندان نیز اگر موردی برخلاف مبلغ اعلام شده را مشاهده کردند میتوانند با شمارههای ۰۹۱۸۲۱۸۱۸۰۷ و ۰۸۱۳۴۲۳۰۲۰۴ تماس حاصل کرده و گزارش تخلفات را اعلام نمایند.

 

وی ادامه داد: ضمن اینکه در حال حاضر ۱۸ اکیپ بازرسی در سطح شهر به عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت می کنند.

 

حضرتی در پایان یادآور شد: مصوبه خوبی در شورای ترافیک شهرستان برای سرویس مدارس تصویب شده که بنابر آن، این خودروها می‌توانند در محدوده طرح ترافیک تردد کرده، از لاستیک نرخ دولتی بهره مند شده وهمچنین از سهمیه سوخت هم برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار