5. مهر 1402 - 11:25   |   کد مطلب: 25234
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
شاهد وحدت مناسبی در استان هستیم
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بحمدالله وحدت خوبی در استان شکل گرفته و مسئولان مشغول خدمت و پیگیری امور هستند.

به گزارش شبنم ها، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، اظهار داشت: نمایندگان طلاب و فضلا دغدغه رفع مشکلات را داشته که نشانه آن، پیگیری مستمر این عزیزان است و ان شاءالله بتوانیم با اهتمام مسئولین استان، بخشی از این مشکلات را حل نماییم.

 

وی ابراز داشت: استان همدان دارای بیش از هشت هزار شهید می باشد که مایه افتخار است و همچنین بالغ بر ۱۵۰ موکب در ایام اربعین در این استان داشته ایم که جای تقدیر و تشکر از مردم و خادمان حسینی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: بحمدالله وحدت خوبی نیز در استان شکل گرفته و مسئولان مشغول خدمت و پیگیری امور هستند.

 

قاسمی فرزاد، استاندار استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان همدان، دارالمؤمنین و دارالمجاهدین بوده و بزرگان حوزوی بسیاری دارد که از جمله آن آیت الله العظمی نوری همدانی است.

 

وی ابراز داشت: انجمن مفاخر در استان همدان راه اندازی شده و ان شاءالله نکوداشت و بزرگداشت مقام مرجعیت، حضرت آیت الله نوری همدانی را در دستور کار این انجمن قرار خواهیم داد.

 

استاندار همدان در بخش دیگر از سخنان خود به برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در طول دو سال گذشته، ۱۷۲ واحد تولیدی راکد و تعطیل را در حوزه صنعت، معدن، خدماتی و کشاورزی به چرخه تولید برگرداندیم و مشخصات این واحدها نیز به اصحاب رسانه داده شده تا راستی آزمایی صورت بپذیرد.

 

نماینده عالی دولت در استان همدان بیان داشت: در سال گذشته، قریب به ۲۶ هزار شغل در استان همدان ایجاد شده و در سامانه سراسری و ملی ثبت شده است.

 

دکتر قاسمی فرزاد اظهار داشت: برای امسال نیز ۵۷ درصد تعهد ایجاد شغل در استان همدان نیز محقق شده و ان شاءالله تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 

وی ابراز داشت: استان همدان یک میلیون تُن سیب زمینی را در سال تولید می کند که یک پنجم سیب زمینی کشور است و ان شاءالله در حال حل مشکل آب استان هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت به درستی استفاده نماییم.

 

استاندار همدان خاطرنشان ساخت: تقویت کشت گلخانه‌ای می‌تواند میزان تولید را به ۵ تا ۱۰ برابر افزایش داده و در مصرف آب نیز صرفه جویی مناسبی صورت بپذیرد که این مسئله در دستور کار ما قرار دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان همدان یکی از برنامه های استانداری را انتقال آب از فاصله ۱۴۵ کیلومتری به همدان عنوان کرد و بیان داشت: برای انتقال آب، قرارگاه خاتم الانبیاء به صورت جهادی پای کار آمده و بحمدالله از طراحان ایرانی نیز برای این کار استفاده شده و در پایان شهریور، کار انتقال آب به پایان رسیده است.

 

دکتر قاسمی فرزاد اظهار داشت: برای بهره برداری از این أبرپروژه، هجمه های بسیاری را تحمل کردیم و جا دارد از دلگرمی ها و حمایت های نماینده محترم ولی فقیه در استان همدان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

 

وی ابراز داشت: ان شاءالله آب رسانی به ۱۶۰ روستای محروم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهد شد.

 

استاندار همدان خاطرنشان ساخت: در موضوع نهضت ملی مسکن نیز زمین برای مسکن سازی تهیه شده و در اختیار قرار گرفته تا ان شاءالله بتوانیم معضل مسکن استان را نیز حل نماییم.

 

نماینده عالی دولت در استان همدان بیان داشت: همچنین در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار مسکن در سطح روستاهای استان در حال احداث داریم.

 

دکتر قاسمی فرزاد اظهار داشت: ۱۴۴ پروژه عمرانی با بودجه قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومان در سطح استان کلنگ زنی شده و در حال انجام کار می باشد.

 

استاندار همدان در پایان به سایر فعالیت های صورت گرفته نیز اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار