8. مهر 1402 - 9:35   |   کد مطلب: 25241
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند:
کاروانسرای تاریخی سعادت در نهاوند مرمت می‌شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند از مرمت بناهای تاریخی مانند کاروانسرای سعادت و حمام بازار در سطح شهرستان خبر داد.

محمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه گردشگری صورت گرفته است اظهار کرد: به منظور رونق گردشگری نهاوند طی سال‌های اخیر در سراب‌های شهرستان اقدامات زیرساختی خوبی انجام شده که تا حدودی باعث جذب گردشگر شده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به قابلیت‌های محیطی گردشگری باید زمینه‌ جذب اعتبار و سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه فراهم شود از اقدامات زیربنایی در دست اجرا در راستای رونق گردشگری خبر داد و گفت: در همین راستا مجوز ساخت دو واحد بومگردی صادر شده و علاوه بر آن دو سفره‌خانه سنتی نیز در حال ساخت است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند اضافه کرد: همچنین مجوز ساخت پنج خانه مسافر و افزایش تعداد دفاتر خدمات مسافرتی از دو مورد به سه مورد از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستاست.

 

وی افزود: یک باب هتل دوستاره که مجوز آن قبلا صادر شده در حال احداث است که دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و با اعطای اعتبار مورد نیاز می‌تواند در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

 

احمدی افزود: احداث سکو در سراب فارسبان، تعمیر و مرمت بناهای تاریخی مانند کاروانسرای سعادت و حمام بازار از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در زمینه جذب گردشگر موثر واقع شود.

 

پایان پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار