8. مهر 1402 - 10:38   |   کد مطلب: 25242
رئیس نظام پزشکی همدان از افزایش استفاده از کارتخوان در مطب‌های همدان خبر داد و گفت: شکایات از قصور پزشکی در همدان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

علیرضا مدرکیان در گفت‌وگو با خبرنگارشبنم ها  با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بالایی از مطب‌ها و مراکز پزشکی همدان از دستگاه پز (کارتخوان) استفاده می‌کنند اظهار کرد: تعداد پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند بسیار کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه طبق بازرسی‌های نظام پزشکی و بازخوردهایی که از سازمان امور مالیاتی و گزارش‌های سوت‌زنی داشتیم آمار پزشکانی که در همدان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند بسیار کاهش یافته است گفت: ماه گذشته تنها سه مورد عدم استفاده از کارتخوان گزارش شد که البته ممکن بود با خرابی دستگاه هم مواجه باشند.

 

رئیس نظام پزشکی همدان در ادامه در خصوص افزایش شکایت بیماران از پزشکان همدان عنوان کرد: این روزها طیف خدمات بیشتر شده و به تبع آن شکایات هم ممکن است افزایش یابد اما اینکه بگوییم روند تصاعدی بوده اینطور نیست.

 

وی با تاکید به اینکه در مطب‌ها طیف خدمات گسترده شده به تبع آن تعداد شکایات هم بیشتر شده است افزود: بخش عمده‌ای از خدمات به سمت عمل‌های زیبایی رفته و در این بخش شکایت‌ها بیشتر است چون انتظاری که بیمار دارد ممکن است با واقعیت‌ها هماهنگ نباشد.

 

مدرکیان با بیان اینکه مجموع شکایات رسیدگی شده مرتبط با قصور پزشکی در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، ۹۰ مورد بود خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲  این تعداد به ۷۴ مورد رسید.

 

وی بیان کرد: سایر شکایات در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، ۱۳۳ مورد که در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به ۸۷ مورد رسیده است.

 

پایان پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار