10. مهر 1402 - 12:47   |   کد مطلب: 25245
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید ۶۵۰۲ تن انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در ۵۲۵ واحد پرورش ماهی طی سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۷۰۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی در استان تولید شود.

احمد بختیاری در گفت‌وگو با شبنم‌ها، با بیان اینکه در سال گذشته چهار میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در استان همدان تولید شده است، اظهار کرد: ۴۰۰ هزار قطعه زالوی طبی در ۶۸ واحد تولیدی و ۱۹ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در ۱۱ واحد حدواسط استان همدان تولید شده است.

 

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان همدان ۸.۵ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی و زالوی طبی تا پایان امسال در استان تولید شود.

 

وی با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم بخش شیلات برای ۱۴۵۰ نفر، بیان کرد: همچنین تولید ۳۰ میلیون بچه‌ماهی قزل‌آلا در واحد حدواسط و تکثیر تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود.

 

بختیاری با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان همدان باید تا پایان سال به حدود ۹ کیلوگرم برسد، خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال هشت میلیون قطعه بچه‌ماهی سردآبی در مزارع و استخرهای دومنظوره استان رهاسازی شده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۹۰ هزار انواع بچه‌ماهی گرم‌آبی در ۱۰۰ استخر ذخیره آب و منابع آبی و سدهای خاکی خرید و توزیع شده است.

 

وی با اشاره به پیگیری و فعالسازی ۲۰ استخر و مزرعه سردآبی، زینتی و حدواسط راکد و نیمه‌فعال در شش ماهه نخست امسال، بیان کرد: بزرگترین و نخستین مزرعه مداربسته هوشمند ۲۰۰ تنی در روستای امزاجرد مجدداً آغاز به کار کرده است.

 

بختیاری شروع عملیات انتقال آب به مزرعه قزل دانش نهاوند و فعالیت مجدد فاز اول تا چند هفته آینده، جذب اعتبارات تملک دارایی برای اجرای پروژه‌های عمرانی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، اجرای سه جشنواره طبخ آبزیان برای نخستین‌بار در سطح شهرستان‌های نهاوند، درگزین و اسدآباد با حضور ۱۰۰ شرکت‌کننده و تهیه و توزیع ۲۰ دستگاه انواع تجهیزات مکانیزه آبزی‌پروری و توزیع در بین پرورش‌دهندگان را از دیگر اقدامات شیلات استان همدان در شش ماهه نخست امسال دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار