3. آذر 1402 - 14:43   |   کد مطلب: 25294
نماینده ولی فقیه گفت: روحیه بسیجی به‌معنی استمرار مبارزه و ایستادگی برعلیه طواغیت زمان است.

به گزارش شبنم‌ها حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی همدان اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به آیه‌ای دارد که به تفضّل خود بر همه عالمیان اشاره داشته که مخصوص به جامعه اسلامی نیست.

او با اشاره به این تفضّل افزود: عده‌ای در جامعه بشری قیام کرده و در مقابل ظلم، تعدّی، فساد، فقر، و نسل‌کشی طاغوطیان می‌ایستند، این افراد در میدان مبارزه با فساد برمی‌خیزند که اگر این افراد در جامعه بشری نبودند، فساد همه عالم را فرا می‌گرفت.

این خطیب جمعه به هفته بسیج اشاره کرده و تصریح کرد: بسیج یک نهاد کاملاً مردمی بوده و همین این آیه شریفه را می‌شود به افراد بسیجی تطبیق داد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مجموعه بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نبوده، اذعان داشت: بسیج یک سازمانی است که تمام نیازهای اساسی جامعه را بخوبی می‌شناسد و برای رفع مشکلات تلاش می‌کند.

آیت‌الله شعبانی بیان کرد: در همین استان گروه‌های جهادی بسیاری، در دوران کرونا به مردم خدمت‌رسانی کرده، در روستاها برای ساخت مسکن و در مسئله آبرسانی به جدّ تلاش کردند.

او ادامه داد: اینکه امام خمینی و مقام معظم رهبری به تشکّل بسیج توجه ویژه‌ای داشته‌اند، بخاطر توجه به مردم، سلامت و موفقّیت‌های نظام اسلامی است.

این خطیب جمعه افزود: روحیه بسیجی به معنی استمرار مبارزه و ایستادگی برعلیه طواغیت زمان است.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: در جریان غزه درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای تک‌تک ما و جامعه جهانی وجود داشت، از انصارالله یمن باید اتکا به خدا را یاد گرفت،از کودک و نوجوان فلسطینی مقاومت را بیاموزیم.

او با تاکید بر اینکه اتصال بخداست که انسان را مقاوم کرده و شهادت طلبی را به یک ارزش تبدیل می‌کند، عنوان کرد: این روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه توسعه می‌دهد، چرا که این ویژگی‌ها گم‌شده‌های بشر امروز است.

آیت‌الله شعبانی در پایان یادآور شد: روشنفکران سراسر عالم ببینند و بدانند که در عرصه‌های مختلف، بجز جمهوری اسلامی، انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان کدام کشورها بدور از شعار از مستضعفین جهان حمایت‌ عملی کردند؟!

دیدگاه شما

آخرین اخبار