4. آذر 1402 - 8:49   |   کد مطلب: 25295
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: شهرداری به بهانه‌های مختلف فضاهای سبز و پارک‌ها را به درخواست نهادها تغییر کاربری می‌دهد که این خلاف قانون است.

به گزارش شبنم‌ها به نقل از فارس مهدی حیدری صبح امروز در کمیسیون‌ مالی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها باید اسناد بالادستی ملاک عمل قرار گیرد افزود: طبق قانون اگر فضای سبزی تغییر کاربری یابد باید جایگزین آن نیز تعیین شود که متاسفانه این مهم مشاهده نمی شود.

وی با انتقاد از تغییر کاربری در فضاهای سبز و پارک‌های سطح شهر گفت: متاسفانه به بهانه‌های مختلف فضاهای سبز و پارک‌ها را به درخواست نهادها تغییر کاربری می‌دهیم و این خلاف قانون است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اضافه کرد: پارک‌ها ثمره و سرمایه شهر هستند که در طول سال‌های گذشته شهرداری تملک و ایجاد کرده که متاسفانه با اقدامات سلیقه‌ای یا تخلف قانونی تغییر کاربری در این فضاها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر همدان از استانداردها عقب است، افزود: امروز اجازه ندادن تغییر کاربری در فضاهای سبز در راستای رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز نوعی آزمون برای شورای شهر محسوب می‌شود که امیدواریم در این زمینه شورای شهر سربلند باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری افزایش فضای سبز است، اضافه کرد: شهرداری همدان نباید فضای سبز شهر را به حراج بگذارد اما متاسفانه شاهد کاهش سرانه‌ها در اشکال و قراردادهای مختلف هستیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار