22. آذر 1402 - 10:51   |   کد مطلب: 25330
در گفتگو با یک روانشناس و مشاور خانواده مطرح شد؛
تحکیم خانواده با حمایت‌های دوطرفه زوجین از یکدیگر
یک مشاور خانواده با بیان اینکه حمایت زوجین از یکدیگر بیانگر عشق و صمیمیت است، گفت: اگر در خانواده‌ای حمایت دوطرفه وجود نداشته باشد شاهد طلاق عاطفی خواهیم بود که اثرات منفی آن بیش از طلاق است.

لیلا صفری در گفتگو با خبرنگار شبنم ها  با بیان اینکه خوشبختانه امروز آگاهی مردم در خصوص ارتباط صحیح با همسر بالا رفته است، گفت: همین موضوع موجب تحکیم بیشتر خانواده‌ها می‌شود و در کاهش آمار طلاق و طلاق عاطفی تأثیر بسزایی دارد.

 

وی با تأکید براینکه حمایت‌های همسران در زندگی از یکدگیر موجب افزایش آرامش در زندگی می‌شود، افزود: البته باید توجه داشت حمایت باید دوطرفه باشد.

 

این مشاور خانواده ادامه داد: حمایت زوجین از یکدیگر بیانگر عشق و صمیمیت است و اگر در خانواده‌ای حمایت وجود نداشته باشد شاهد طلاق عاطفی خواهیم بود.

 

صفری با اشاره به اینکه کاهش حمایت زوجین از یکدیگر منجر به کاهش عشق و علاقه می‌شود، گفت: همین موضوع باعث می‌شود که زوجین نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت شده و در نتیجه یا طلاق می‌گیرند و یا طلاق عاطفی که بسیار سخت‌تر از طلاق است رخ می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه برخی از زوجین به‌ خاطر فرزندانشان روی به طلاق عاطفی می‌آورند، افزود: این زوجین تصور می‌کنند بچه‌ها با این نوع طلاق آسیب نمی‌بینند درحالی که قطعا آسیب بزرگی به آن‌ها وارد می‌شود.

 

این مشاور خانواده ادامه داد: اولین نوع حمایتی که زوجین باید از یکدیگر داشته باشند حمایت عاطفی و دوست داشته شدن است، زوجین باید عشق و محبت را به یکدیگر بدهند تا آرامش آن‌ها در زندگی بیشتر شود.

 

صفری با بین اشاره به اینکه وقتی زوجین یکدیگر را دوست دارند یعنی همسر خود را در اولویت زندگی قرار می‌دهند، تصریح کرد: درست است در خانواده‌ها هر فرد جایگاه خود را دارد اما زوجین باید این موضوع را که همسرشان در اولویت است را بیان کرده و نشان دهند.

 

وی با تأکید براینکه راستگویی و احترام به نوعی حمایت عاطفی هستند، گفت: زوجین در حمایت عاطفی باید خط قرمزهای یکدیگر را شناخته و آن‌ها را رعایت کنند.

 

این مشاور خانواده با بیان اینکه حمایت از همسر در مقابل خانواده موضوع مهمی است که این روزها شاهد آسیب دیدن تحکیم خانواده‌ها بخاطر نبود این مسئله هستیم، یادآور شد: خانواده‌ها باید توجه کنند که به اسم حمایت بیشتر از فرزندان خود منجر به دخالت در زندگی آن‌ها نشوند چراکه همین دخالت‌ها آرامش را از زندگی فرزندانشان از بین می‌برد.

 

صفری با اشاره به اینکه هرچقدر دخالت خانواده‌ها در زندگی فرزندانشان بیشتر شود مشکلات فرزندان نیز بزرگتر می‌شود، گفت: زوجین باید توجه داشته باشند که هر اتفاقی که در زندگی شخصی رخ داد را به خانواده منتقل نکنند و شخصا برای رفع مشکلات دوطرفه اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: زوجین باید برای والدین خود مرز مشخص کنند و در کمال احترام به خانواده‌ها بگویند که باید احترام همسرشان را حفظ کنند؛ هرچقدر احترام در خانواده‌ها بیشتر حفظ شود مشکلات و درگیری کمتر می‌شود.

 

این مشاور خانواده در پایان به حمایت لمسی زوجین از یکدیگر اشاره کرد و افزود: وقتی زوجین با یکدیگر درد و دل می‌کنند گرفتن دست‌ها و آغوش می‌تواند نشانگر حمایت آن‌ها از یکدیگر باشد.

 

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار