14. بهمن 1393 - 15:29   |   کد مطلب: 4777
ک کارشناس مسائل خانواده گفت: با دیدن اندام های زن و مردهای مختلف در برنامه های ماهواره ای، نوعی سیری از زندگی و روابط زناشویی به سراغ زن و شوهر می آید و کم کم پرخاش و دعوا جایگزین محبت و عشق می شود.

حجت الاسلام روحی کارشناس مسائل خانواده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی طنین یاس در خصوص تأثیر ماهواره بر روابط نامشروع گفت: نقش ماهواره از عوامل مهم روابط خارج از شرع و عرف محسوب می شود.

وی افزود: در برنامه های ماهواره زنان و مردان به شکل و عنوان مختلف ظاهر می شوند و به نوعی دلزدگی را بین زن و شوهر ایجاد می کنند.

این کارشناس مسائل خانواده  گفت: با دیدن اندام های زن و مردهای مختلف، نوعی سیری از زندگی و روابط زناشویی به سراغ زن و شوهر می آید و کم کم پرخاش و دعوا جایگزین محبت و عشق می شود.

وی با بیان اینکه روابط سرد و بدون عاطفه در خانواده منجر به آفت هایی از جمله طلاق می گردد، خاطرنشان کرد: طلاق عاطفی یا قانونی از جمله آسیب های مورد بحث در این زمینه است که با کم شدن روابط عاطفی، اعتماد و حفظ حرمت زوجین بر زندگی آنان سایه می افکند.

حجت الاسلام روحی، تفسیر قرآن کریم از یک زندگی اسلامی را زیباترین الگو برای خانواده ها دانست و عنوان کرد: بهترین سبک و شیوه زندگی در ازدواج و زندگی مشترک و روابط بین اعضای خانواده در قرآن و مفاهیم دینی ذکر شده است.

این کارشناس مسائل خانواده، در خصوص انگیزه اصلی زندگی مشترک صحبت کرد و افزود: ایجاد یک زندگی سالم، تشکیل خانواده و فضایی که فرزندان بتوانند آبرومندانه در آن رشد و تکامل یابند از جمله از عوامل مهم در تشکیل خانواده است.

وی آسیب های جسمی و روحی را از جمله پیامدهای بی بندوباری جنسی بیان کرد و افزود: بسیاری از بیماری ها در سایه این گونه روابط به سراغ افراد می آید که تا سال های متمادی ممکن است در وجود فرد رخنه داشته باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی، توجه و احترام بین زن و شوهر را از مهم ترین و اساسی ترین شرایط یک زندگی سالم دانست و تصریح کرد: چنانچه دین اسلام را الگوی یک زندگی سالم قرار دهیم ، از بسیاری از آفت ها و خطرات مصون خواهیم ماند.

وی ادامه داد: در الگوی زندگی اسلامی نحوه برخورد درست در تمام زمینه ها و جنبه های زندگی خانوادگی به طور کامل آموزش داده شده.

حجت الاسلام روحی در پایان جنگ امروز را مقابله فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه روشنگری و آگاهی در این مسیر از وظایف قطعی و مهم تمام ارگان ها، نهادها، مردم و رسانه است و همگان در مقابل پیامدهای این نوع آسیب ها مسئول هستیم .

منبع: طنین یاس

دیدگاه شما

آخرین اخبار