18. بهمن 1393 - 16:48   |   کد مطلب: 4890
انقلاب جایگاهی است که زنان با چادرهای خویش ارزش‌های اصیل اسلامی را تثبیت کرده و تمامی برنامه‌ریزی‌های غرب را باهمت و شجاعت خود نقش بر آب نمودند.
زنان , چادر , انقلاب , مردم , شعار , تظاهرات

به گزارش شبنم ها به نقل از پایگاه خبری زنان قم ، غرب تبلیغات وسیعی را بر ضد ارزش‌های اسلامی انجام داد به‌گونه‌ای که خود نیز باور کرده بورد که زن در جامعه اسلامی از حقوق انسانی محروم بوده و هست وزنان عناصر ناراضی در میان مسلمانان هستند.

ازاین‌رو اگر انقلابی که خواهان ارزش‌های اسلامی است تحقق پذیرد، زنان به مخالفت صریح با آن می‌پردازند، زیرا زنان از جامعه‌ای که با معیارهای اسلامی اداره می‌شود ناراضی هستند بنابراین زنان نه‌تنها در تحقق چنین انقلابی مشارکت نمی‌کنند بلکه خود بزرگ‌ترین مانع برای تحقق نیافتن چنین انقلابی هستند اما درصحنه و میدان عمل زنان نه‌تنها در تحقق این انقلاب مشارکت نمودند بلکه اگر زنان درصحنه حضور نمی‌داشتند این انقلاب به ثمر نمی‌رسید. مشارکت زنان در تحقق انقلاب اسلامی ایران تمام معیارهای جامعه شناسان غربی را دچار مشکل کرد زیرا چنین عملکردی از سوی زنان ایرانی برای جامعه شناسان غربی قابل پیش‌بینی نبود.

ازآنجایی‌که مرد الهام گیر از زن است، اگر جریان‌های اجتماعی میان زنان باهم هماهنگی نداشته باشد از تأثیر مردان هم کاسته می‌شود و بالعکس اگر زنان نقش فعال و مثبتی داشته باشند نیروی مردان نیز چند برابر می‌شود، درواقع زنان نیروی محرکی برای مردان به شمار می‌آیند.

این مطلب در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بود. نه‌تنها مشارکت مستقیم زنان مؤثر بود، مشارکت غیرمستقیم آنان نیز مؤثر بود زیرا تأثیری که آنان بر شوهر و فرزندان برادران خود گذاشتند از تأثیر مستقیم آنان کمتر نبود و این مسئله فوق‌العاده‌ای است.

این در حالی است که تظاهراتی که در سطح کشور و به‌صورت علنی خصمانه علیه رژیم شاهنشاهی و با شعارهای تند اتفاق افتاد به‌وسیله زنان صورت گرفت.

آنچه بسیار اهمیت دارد این است که یک حرکت بسیار عظیم توسط زنان آغاز شد، این حرکت وقتی تداوم یافت که زنان در آن نقش فوق‌العاده فعالی را بر عهده گرفتند اما تنها حضور درصحنه‌ها و تظاهرات و شعار دادن کار آن‌ها نبود بلکه یک حرکت عظیم دیگری به‌وسیله زنان انجام گرفت و آن فداکاری‌ها و گذشت هایی بود که زنان نسبت به همسر و فرزندان و برادران خود ابراز کردند که فوق‌العاده مهم بود و این چیزی است که دنیای موجود و در تاریخ گذشته بسیار کم‌نظیر بود.

شرکت زنان در راهپیمایی‌ها با حفظ معیارها و ارزش‌های اسلامی و از همه بالاتر رفتن در مقابل گلوله دشمن و درحالی‌که فرزند خودرا در آغوش کشیده‌اند و آغشته به خون شدن پیکر کوچک و لطیف فرزند شیرخوارشان، نقطه عطف عجیبی در انقلاب اسلامی ایران ایجاد نموده بود. به‌راستی چگونه یک زن مسلمان می‌تواند چنین نقش مثبت و انقلابی را ایفا کند ؟

اینکه زن مسلمان در تمام طول تاریخ ایفاگر نقش بسزایی بوده دور از ذهن نبوده و همواره این نکته با یادآور می‌شود که چادرزن مسلمان همواره بار سنگینی را به دوش می‌کشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار