20. بهمن 1393 - 18:51   |   کد مطلب: 4921
کتاب «زنی از تبار الوند» روایت مجاهدت و صبر بانوی همدانی مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و به قلم مونا اسکندری است...
shabnamha.ir , shabnamha , afkl ih , شبنم ها , شبنم همدان , زنی از تبار الوند , خاطرات خواهر دباغ;

خاطرات بانوی مبارز طاهره دباغ

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری مهر ،

زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ  خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ 

 

نویسنده کتاب" زنی از تبار الوند " با بیان اینکه این کتاب به بیان خاطرات مرضیه حدیدیچی(خانم دباغ) پرداخته است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس سپاه پاسداران، خانم دباغ بعنوان اولین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور، مسؤلیت سپاه همدان را برعهده گرفت.

مونا اسکندری در گفتگو با مهر  با اشاره به اینکه کتاب "زنی از تبار الوند" همزمان با برپایی هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان رونمایی شد، افزود: این کتاب اردیبهشت ماه امسال در 172 صفحه توسط انتشارات چنار به چاپ رسیده و مروری بر خاطرات و صحبت های مرضیه حدیدچی دباغ معروف به طاهره دباغ یکی از زنان مبارز و تاثیرگذار و از چهره های شناخته شده انقلاب اسلامی است.

نویسنده این کتاب اضافه کرد: محور اصلی این کتاب خاطرات خانم دباغ در هنگام ارسال نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف - رئیس جمهور وقت شوروی سابق - است که در کنار آن به سایر خاطرات وی از جمله سرگذشت و خاطرات زندانیان سیاسی ایران در زمان طاغوت می پردازد.

مونا اسکندری افزود: باتوجه به درقیدحیات بودن خانم دباغ، این کتاب جایگاه ویژه ای در بین کتابهای دیگر داشته چرا که بسیاری از خاطرات ایشان تاکنون بازگو نشده و در این مجموعه برای اولین بارگرد آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه خانم دباغ در سال 1318 در همدان و در خانواده ای مذهبی و فرهنگی متولد شده و تحصیلات خود را از مکتب خانه آغاز کرد و از معلومات پدر در یادگیری قرآن و نهج البلاغه بهره برده است، گفت:  خانم دباغ هنگامی که به فعالیت های سیاسی مبادرت می ورزید مادر هشت فرزند بود.

اسکندری ادامه داد: فعالیت های سیاسی خانم دباغ با ورود به تشکیلات تحت هدایت شهید سعیدی بیشتر شد و پس از شهادت آیت الله سعیدی در سال 1349 به مبارزه و تبلیغ خود شدت بخشید تا اینکه سرانجام در سال 1353 توسط ساواک دستگیر شد.

وی با بیان اینکه خانم دباغ پس از هجرت امام (ره) به پاریس در سال 1357 به خیل یاران او پیوست و وظابف اندرونی بیت امام (ره) را برعهده گرفت، گفت: خانم دباغ در خارج با عناوین خواهر دباغ، خواهر زینت احمدی نیلی و خواهر طاهره شناخته می شد.

انتهای پیام/ج

خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ خاطرات خانم دباغ زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند زنی از تبار الوند خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ خواهر دباغ 

دیدگاه‌ها

بتللدتاذدتتتتتتتتتترررررررررررررررررر

دیدگاه شما

آخرین اخبار