5. اسفند 1393 - 14:56   |   کد مطلب: 5069
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: تاکنون 27 کارگاه آموزش شهروندي با رويکرد مهارت‌هاي زندگي در همدان برگزار شده است.
اردو های آموزش شهروندی ویژه 6 هزار  دانش آموزان  در همدان

به گزارش شبنم ها، محمد رضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: آموزش های شهروندی باعث ارتقاء فرهنگ و در نتیجه آن جلب مشارکت شهروندان و کمک به مدیریت شهری است که در نهایت نگهداری و توسعه مطلوب شهر را در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: براساس نظر کارشناسان بخش های اجتماعی و فرهنگی، مباحث فرهنگی به هیچ وجه در کوتاه مدت جواب نمیدهد،به همین جهت نگاه در این بخش باید به صورت سرمایه گذاری بلند مدت باشد .

 

بیاناتی از شروع  برگزاري اردوهاي آموزش شهروندي از 12 بهمن ماه  با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش نواحی1و 2خبر داد و اظهار کرد: بر اين اساس روزانه 500 دانش‌آموز از  آموزش‌هاي شهروندي بهرمند شدند .

 

وي با بيان اينکه آموزش شهروندي در حوزه خدمات شهري و حمل و نقل به صورت تئاتر و برنامه‌هاي شاد براي شهروندان ارائه ‌شد، افزود: در اين برنامه آموزش به صورت 6 تئاتر 10 دقيقه‌اي با موضوعات فرهنگ آپارتمان نشینی،خدمات ایمنی و آتش نشانی،نگهداری از فضای سبز ومحیط زیست،کاهش تولید زباله،مباحث خدمات شهری،حفظ وسیانت از مبلمان شهری و زیبا سازی محیط شهری در مراکز فرهنگی شهرداری براي مقاطع اول تاششم ابتدايي ارائه شد.

 

وي با بيان اينکه اين کارگاه‌ها به صورت مستمر در طول سال ادامه مي‌يابد، خاطرنشان کرد: آموزش‌هاي شهروندي زمينه‌ساز ارتقاي فرهنگ در سطح جامعه و جلب مشارکت شهروندان در راستاي کمک به مديريت شهري مي‌شود و از اين منظر مورد توجه خاص و جدي قرار گرفته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار