18. اسفند 1393 - 9:30   |   کد مطلب: 5180
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد
الگوگیری از جهاد فاطمی بهترین بستر تربیت فرزندان ولایی
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان گفت: زنان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) تفکر جهاد فاطمی را در خود پرورش داده و فرزندانی دوستدار ولایت تربیت کنند.
الگوگیری از جهاد فاطمی بهترین بستر تربیت فرزندان ولایی

به گزارش شبنم ها، حجت‌الاسلام ناصر نقوی پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح جهاد فاطمی در جمع بانوان فعال فرهنگی کانون اسلامی خواهران اظهار داشت: زندگی کوتاه حضرت زهرا (س) سراسر جهاد در راه خدا بود که باید نسبت به تبیین و تشریح ابعاد آن اقدام شایان توجهی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه «جهاد فاطمی»،‌ «سعی فاطمی» و «تلاش فاطمی» اسلام را بیمه کرده، افزود: رفتارهای دقیق این بانوی بزرگوار، نقشه بدخواهان را درهم پیچید و جایی برای جولان دشمنان نگذاشت.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان با بیان فرازهایی از زندگی حضرت زهرا (س) از تولد تا شهادت گفت: حضرت فاطمه (س) از تمام ابعاد وجودی خود برای تبیین اسلام و ولایت بهره بردند، حتی از وصیت‌نامه خود و دفن شبانه هم برای رسوایی دشمن استفاده کردند.

 

* الگوگیری از فرهنگ فاطمی مد نظر باشد

وی با بیان اینکه وظیفه شیعیان باید الگوگیری از فرهنگ فاطمی باشد ابراز داشت: باید با تبعیت از ولایت در ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی،‌ اطلاعاتی و... جهادگونه وارد میدان جنگ نرم شویم و نفر اول این میدان باشیم.

نقوی با اشاره به اینکه شیعه علی (ع) باید فکر جهادی، آن هم از نوع فاطمی داشته باشد، خاطرنشان کرد: یک روز حضرت زهرا (س) خود را از نامحرم نابینا می‌پوشاند چون آن روز دین به جهاد حجاب و عفت نیاز داشت و یک روز در مسجد در مقابل مردان انصار و مهاجر برای مظلومیت امیر مومنان فریاد می‌زند زیرا وظیفه ایشان در آن روز دفاع از ولایت بود.

وی با بیان اینکه جهاد یک بعدی نیست و یک مومن باید ذوالابعاد باشد، ابراز داشت: جهاد فاطمی نیز جهادی همه‌جانبه است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان به خطبه فدکیه اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) از فدک برای دفاع از ولایت استفاده کردند.

وی با بیان اینکه با مطالعه خطبه فدکیه می‌بینیم چقدر از کلمه «فدک» استفاده شده، گفت: صحبت از خدا، توحید، امر به معروف، نهی از منکر و دفاع از ولایت در این خطبه مبرهن و مشهود است.

 

*خطبه فدکیه، اسلام ناب محمدی (ص) را تبیین کرد

نقوی این خطبه را تبیین اسلام ناب محمدی (ص) خواند و در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان پیرو حضرت زهرا (س) باید خطبه فدکیه را فرا بگیریم اضافه کرد: این خطبه مردم را به علم‌آموزی،‌ معاد،‌ توحید و پیروی از ولایت دعوت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه سطر به سطر این خطبه بوی معرفت می‌دهد و تجلی نور خداست، افزود: حضرت فاطمه (س) همواره با اعمال، رفتار و گفتار خود برای تبلیغ اسلام، حفظ دین و ولایت سیاست‌گذاری می‌کردند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان گفت: گریه صدیقه کبری (س) در ورودی شهر در بیت‌الاحزان،‌ اذان گفتن بلال به سفارش بانو بعد از وفات پیامبر (ص)،‌ سیلی خوردن ایشان در کوچه و مجروح شدنشان در پشت در و ... همه برای خنثی کردن نقشه کینه‌توزان دین بود.

وی جهاد فاطمی در عصر حاضر را برای زنان در چند بعد دانست و اظهار کرد: زنان می‌توانند در عرصه توجه به حجاب و عفاف در جامعه،‌ تربیت دینی فرزندان و حتی جمع کردن ماهواره‌ها از خانه اقوام و نزدیکان خود جهاد کنند.

 

* فرزندان خود را با فلسفه جهاد و شهادت رشد دهیم

نقوی به مهمترین جهاد فاطمی زنان در موقعیت فعلی کشور به افزایش جمعیت اشاره کرد و افزود: پیرو سخنان مقام معظم رهبری باید در راستای افزایش جمعیت در کشور توجه ویژه‌ای شود.

وی تفکر برخی مبنی بر اینکه به خاطر بالا بودن هزینه‌ها نباید بچه‌دار شوند را یک فکر شیطانی دانست و ابراز داشت: خداوند متعال روزی‌دهنده تمام مخلوقات است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه اگر والدین نگاه جهادی به زندگی داشته باشند فرزندان دین‌مداری را تربیت می‌کنند گفت: باید فرزندان خود را با فلسفه جهاد و شهادت رشد و تعلیم دهیم.

وی عرصه دنیا را عرصه جهاد در تمام ابعاد معرفی کرد و خاطرنشان کرد: نقش بانوان در این عرصه در کنار مردان بسیار حساس و کلیدی است.

نقوی ادامه داد: زنان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) می‌توانند تفکر جهاد فاطمی را در خود پرورش داده و فرزندانی دوستدار ولایت و شهادت تربیت کنند.

وی تأکید کرد: البته زنان این سرزمین بارها از آزمون‌های سخت سربلند بیرون آمده‌اند اما در عصر حاضر کار جهاد سنگین‌تر و پیچیده‌تر است و نیاز به معرفت فاطمی دارد.

 

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار