28. اسفند 1393 - 10:49   |   کد مطلب: 5273
نگاه برابری جنسیتی که در غرب به وجود آمده است، نگاه دسته پایین به زن است؛ غرب با برابری جنسیتی به بهانه اینکه زنان توانمندی انجام هر کاری را دارند آنها را درگیر اموری کرده است که نه تنها حقی را به زنان برنگردادنده بلکه حقوق مادی و معنوی آنها را نیز پایمال کرده است.
برابری جنسیتی؛ نگاه دسته پایین به زن است

به گزارش شبنم ها به نقل پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، چند روزی از برگزاری اجلاس بین المللی پکن+20 با شعار "برابری جنسیتی" می گذرد و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از زنان فعال در حوزه زنان بهه کشور بازگشتند.

 

حضور هیئت ایرانی از روزهای قبل از آغاز به کار این اجلاس با حواشی هایی روبرو بود که مهم ترین آنها عدم اطلاع رسانی به موقع معاون رئیس جمهور از مباحثی که قرار بود در این اجلاس  مطرح می شد و این مورد همچنان بعد از اتمام  اجلاس در وجهی دیگر با غیر شفاف ماندن دستاوردهای این سفر ادامه دارد.

 

اما نکته قابل اهمیت، نگرش برگزارکنندگان این اجلاس به مبحث حقوق زنان و مشارکت های اجتماعی و اقتصادی و...زنان است که در شعار اجلاس "برابری جنسیتی" به خوبی مشخص می شود حال سوال اینجاست آیا این نگرش به زن در مکتب اسلام که ناب ترین الگوی حقوقی افراد را ارائه می دهد و تا حدی نیز در جامعه اسلامی ارزش های آن جاری و ساری است ، قابل اجرا و محلی برای تفکر و تأمل دارد.

 

با وجود آمدن برابری جنسیتی در غرب، مسائل و بحران های زیادی را در حوزه زن و خانواده به وجود آورده است، این مسئله به این خاطر است که در این برابری جنسیتی به روحیات و ساختار فیزیکی زن توجه نشده است و در حقیقت از زن استفاده های ابزاری برای رسیدن به اهداف پلید خود می کنند.

 

مریم معین الاسلام عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در اسلام تساوی حقوق نداریم، اظهار می دارد: عدم تشابه حقوق در اسلام به این خاطر است که ساختار روحی و جسمی زن و مرد متفاوت است و خداوند با توجه به این ساختار تکالیف و حقوق برای زن و مرد مشخص کرده است.

 

وی، اسلام را بهترین و غنی ترین منبع برای احقاق حقوق زن و مرد می داند و می گوید: بحث برابری جنسیتی که غرب آن را نوشته است به هیچ وجه مورد تأئید اسلام نیست چرا که تکالیف و حقوقی که برای زن و مرد نوشته شده است آن چیزی نیست که اسلام دانسته است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه (س)، ادامه می دهد: اسلام در تمامی مباحث خصوصا زن و خانواده به قدری غنی و متناسب با فطرت، جایگاه زنان و مردان و بیش از نیازمندی دو جنس واقف است که تکالیف و حقوق برای آنها تعیین کرده است.

 

وی اسلام را حرف برتر در حوزه حقوق و تکالیف زن و مرد می داند و تصریح می کند: غرب باید از این مدل اسلام تبعیت کند، ما نیازی به قانون های باطل غرب در خصوص حقوق و تکالیف زن و مرد نداریم و پیروی از آن در حقیقت ظلم به زنان و مردان جامعه است.

 

معین الاسلام بیان می کند: امروز گرایش زنان به اسلام در حال افزایش است وقتی زنان امریکایی قیام می کنند به این نتیجه رسیدند که باید به خدا برگردند، در غرب شاهدیم که غوغا سالاری و تمامی تئوری های رنگ باخته و نخ نما در حوزه زن و خانواده ارزش دفاع کردن ندارد و این خود باختگی ما است که بخواهیم از برابری جنسیتی آنها پیروی کنیم.

 

*کمیسیون مقام زن که در 14 مارس در نیویورک برگزار می شود، فرصتی بود برای ارائه دستاورد های انقلاب اسلامی ایران در حوزه زنان چرا که جامعه زنان ایرانی طی این سال ها پیشرفت های بسیاری در حوزه های مختلف داشتند،زنان ایرانی در عرصه های مختلف ، سیاسی،  اجتماعی، سلامت و فرهنگی توانمندی های ارزشمندی را کسب کرده اند،  این پیشرفت ها که به اذعان و طبق شاخص های توسعه انسانی سازمان ملل متحد از سرعت پیشرفت بالایی برخوردار است باید مبنای گزارش هیئت اعزامی به نیویورک بود.

دکتر زهره الهیان در این رابطه می افزاید: پیشرفت های زنان مسلمان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی  نتیجه تفکرات ناب امام خمینی(ره) و حمایت های رهبری، از ارزش و شخص زنان است که در تمامی عرصه ها شاهد آن هستیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم اضافه می کند: با توجه به چالش های موجود در حوزه پیشرفت جامعه زنان آمریکایی نمی تواند مدینه فاضله برای زنان و NGO  هایی که در این اجلاس شرکت  داشته اند ، باشد که بخواهند مبنای خود را جامعه زنان آمریکا قرار دهند.

 

وی بیان می دارد: نمایندگان کنگره آمریکا وضع نگران کننده ای دارد، بیش از یک میلیون زن آمریکایی در دام باند قاچاقچیان انسان گرفتار هستند از این رو  نشست ایران در این اجلاس می تواند برای زنان آمریکایی الگوی مناسبی باشد.

الهیان با اشاره به اینکه در وضعیت زنان ایران و آمریکا تفاوت هایی وجود دارد، تصریح می کند: حضور زن ایرانی در اجتماع ارزش مدار است و نخستین دغدغه اش را خانواده و تربیت فرزندان می داند؛ جوامع غربی تلاش می کنند با طرح موضوع برابری جنسیتی مسئولیت هایی را به زنان بدهند و از این طریق حق آنها را پایمال کنند.

 

* نکته ای که همه جامعه شناسان بر آن عقیده دارند این است که عدم توجه به نوع خلقت زن در برابری جنسیتی برابری جنسیتی نگاه دسته پایین به زن است "برابری جنسیتی غربی" به نوع خلقت زن و مصلحت هایی که خداوند باری تعالی برای زن چه در فیزیک و روح و روان اعمال کرده است، توجهی نشده است؛ فیزیک زن با مرد تفاوت دارد اما در برابری جنسیتی غرب کارهایی به زنان واگذار شده است که منافاتی با توان و فیزیک زن ندارد و نیاز به قدرت بدنی بالایی است.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران در این خصوص می گوید: نگاه برابری جنسیتی که در غرب به وجود آمده است را نگاه دسته پایین به زن دانست و تصریح کرد: غرب با برابری جنسیتی به بهانه اینکه زنان توانمندی انجام هر کاری را دارند آنها را درگیر اموری کرده است که نه تنها حقی را به زنان برنگردادنده بلکه حقوق مادی و معنوی آنها را نیز  پایمال کرده است.

 

روح افزا با بیان اینکه اسلام نگاه خاص و ویژه ای به زن دارد، تصریح می کند: خداوند از خلقت زن هدف دارد و زن را با ظرافت و ویژگی های خاصی آفریده است که در مرد قرار نداده است؛ غرب با نادیده گرفتن این ظرافت و ویژگی ها زن را درگیر کارهایی کرده است که بیشتر مردانه بوده و از این رو صدمات روحی و جسمی زیادی به زن در غرب وارد شده است.

 

این کارشناس مسائل زنان و خانواده ادامه می دهد: برابری جنسیتی غربی نه تنها حقوق زنان را ابقا نکرده است بلکه موجب ضایع شدن آن شده است به طور مثال در تمامی کشورهای غربی زنان با تخصص و توانمندی یکسان با مردان، حقوق کمتری نسبت به مردان دریافت می کنند و علاوه بر همسری، مادری و امور منزل موظف هستند که معاش خانواده را نیز تأمین کنند.

 

به چالش کشیدن آسیب های برابری جنسیتی توسط هیئت اعزامی به اجلاس پکن+20

وی بیان می کند: در غرب عده ای به اصطلاح روشنفکر نظرات شخصی خود را می خواهند، القا کنند و انسان های دیگر موش آزمایشگاهی اندیشه های غلط آنها شده اند.

 

مسئول بسیج دانشجویی می گوید: هیئت اعزامی به اجلاس پکن+ 20 باید بحث برابری جنسیتی غربی را به چالش بکشد و نه تنها از بُعد اسلامی بلکه از بُعد علمی باید ضررهایی را که برابری جنسیتی غربی به زنان وارد کرده است، را بیان کنند؛ سقط های جنین فراوان، افزایش سرطان، افسردگی و تجاوز دستاوردهای برابری جنسیتی برای زنان غربی است.

 

برابری جنسیتی غربی موجب تضعیف و بیچارگی زنان شده است

روح افزا با بیان اینکه برابری جنسیتی غربی موجب تضعیف و بیچارگی زنان شده است، تصریح می کند: در این شرایط چه اصراری است که ما از این روش غلط غربی کُپی برداری کنیم؛ خوشبختانه ما مثل غرب خشونت و نادیده گرفتن حق و حقوق زنان را نداریم و گروه اعزامی به اجلاس باید توجه داشته باشند که مدل زن اسلامی را ارئه دهند چرا که این امر مهم نسخه حیات بخش زنان خصوصا زنان غربی است.

 

مسئول بسیج دانشجویی خواهران خاطرنشان می کند: دیدگاه اسلام نسبت به زن از هر دیدگاه دیگری برتر است؛ هیئت اعزامی به اجلاس پکن+20 نباید در برابر دیدگاه های غربی نسبت به زن انفعال نشان دهد؛ ما از معاون امور زنان انتظار داریم با دست پُر در مورد برابری جنسیتی که موجب حقارت زن شده است، صحبت کند و باید به دنبال ایجاد یک نهضت واقعی آن هم با تأسی از آموزه های اسلام و قرآن در حوزه زنان ایجاد کنیم.

 

به گزارش طنین یاس، کمیسیون های بین المللی که برای تمامی جامعه جهانی تشکیل می شود، تحت لابی صهیونیسم به وجود آمده و از سوی آنها راهنمایی می شوند، پکن+ برای ما که ملتی آزاده و مستقل هستیم، موضوعیتی ندارد و تنها اهمیت حضور ما در این کمیسیون که جامعه جهانی در آن جمع هستند و سخنرانی ها سانسور نمی شود، باید  بیان ندای حقانیت اسلام در حوزه زنان باشد چرا که  اصولا شرکت در این اجلاس ها کاری بسیار عبس است و تجربیات گذشته ما که به دوره اصلاحات بر می گردد نشان می دهد اجرای بخشی از برنامه های این کمسیون به جز بالا بردن نرخ  طلاق از هم گسیختگی بیشتر کانون خانواده نخواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار