6. فروردين 1394 - 10:42   |   کد مطلب: 5326
یکی از مواردی که می تواند در بحث توسعه یافتگی موثر و جدی تلقی شود امکان دسترسی زنان به فرصت های بیشتر و در نتیجه افزایش توانمندی در کسب امنیت اقتصادی و رفع موانع معیشتی آنان است این موضوع در مورد زنانی که بنا به دلایلی به عنوان سرپرست خانوار ایفای نقش می کنند اهمیت دو چندان دارد.
 چتری برای حمایت از خانواده های زن سرپرست

به گزارش شبنم ها، بنیانیان مدیر عامل موسسه خیریه صدیقین گفت: موسسه خیریه صدیقین سازمانی غیردولتی است که با هدف توانمندسازی خانواده های زن سرپرست از سال 1380 فعالیت خود را آغاز نموده است که در حالل حاضر 300 نفر از زنان سرپرست خانواده را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی افزود: این موسسه ضمن فراهم ساختن زمینه آموزش اشتغال زایی و خودکفایی خانواده های زن سرپرست و دختران خودسرپرست بهبود کیفیت زندگی آنان را مدنظر قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی آنان را به 5 بعد روانی اجتماعی و فرهنگی معنوی زیستی و اقتصادی تقسیم کرد اظهار داشت: در توانمندی روانی وضعیت موجود خود و خانواده هایشان مورد بررسی قرار می گیرد و در توانمندی اجتماعی و فرهنگی هویت اجتماعی و حضور فعال آنها در عرصه اجتماعی ارتقا خواهد یافت.

 

وی در ادامه گفت: توانمندی های معنوی در میان مددجویان ایجاد فضای روحانی و برگزاری مراسم مذهبی و همچنین سفرهای زیارتی سیاحتی و مسابقات را نیز به همراه دارد و همچنین در توانمندی زیستی نیز سلامت جسمی مددجویان مورد بررسی قرار می گیرد همین طور توانمندی اقتصادی نیز یافتن شغل مناسب برای مددجویان را به همراه دارد که در نهایت هدف استقلال مددجویان می باشد و این فرصت های شغلی شامل آموزش های خیاطی لباس کیف چرم قالیبافی نقاشی و آشپزی نیز است.

 

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های جدیدی که نحوه توانمندسازی شغلی آنان را افزایش دهد در حال تنظیم است.

 

بنیانیان در ادامه گفت: موسسه خیریه صدیقین برای حمایت از کارکنان شاغل در موسسه تسهیلاتی چون ارائه وام به جهت شهریه و مرخصی تحصیلی در ساعات کلاس ها فراهم کرده که کارکنان بتوانند در مقاطع بالاتر از دیپلم ادامه تحصیل بدهند و همچنین تسهیلاتی اعم از هدایای نقدی به دانش آموزان برتر آنها ارائه در نظر گرفته شده است.

 

و در آخر خاطر نشان کرد: توقع ما از مردمان خیر این است که خانواده زن سرپرست را در مسائل مالی در درمان و بیمه آنها را حمایت کنند و همچنین متخصصان در هر عرصه ای بتوانند به لحاظ تخصص خود چتری برای حمایت از آنها باشند.

منبع: خبر گزاری دانشجو

دیدگاه شما

آخرین اخبار