15. فروردين 1394 - 9:20   |   کد مطلب: 5421
درحالیکه توجه بیشتر به صنعت گردشگری در همدان بارها از سوی مسئولان مورد تاکید قرار گرفته اماهمچنان بسیاری از جاذبه های این استان ناشناخته باقی مانده که باید بدنبال تدوین برنامه ای جامع تر بود.
گردشگری همدان نیازمند توجه/جاذبه هایی که همچنان ناشناخته است

به گزارش شبنم ها به نقل از مهر، ستاد تسهیلات سفر استان همدان این روزها به روزهای پایانی فعالیتش نزدیک می شود اما پرونده این ستاد نباید با پایان سفرهای نوروزی بسته شود و این ستاد باید به عنوان یک ستاد دائمی به فعالیت خود ادامه دهد و دستگاه های عضو در ستاد تسهیلات سفر باید با تلاش بیشتر و برنامه ریزی جدی تر در این زمینه فعالیت کنند.

درست است که این روزها باب شکوفایی همدان بیشتر باز شده اما هنوز در ابتدای راه هستیم چراکه ایجاد زیرساخت های گردشگری در این استان نیازمند تلاش بیشتر همه دستگاهها است.

براساس بررسی ها کمتر استانی مانند همدان پیدا می شود که همه جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری را یکجا داشته باشد که این امر ضرورت توجه بیشتر مسئولان را آشکار می کند.

[جاذبه های گردشگری استان همدان]

کارشناس گردشگری استان همدان در همین خصوص در گفتگو با مهر با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد فضای مناسب برای پذیرش گردشگر، افزود: باید با فعالیت های گسترده در سال جاری زمینه جذب هرچه بیشتر گردشگر و طبیعت گرد در این استان فراهم شود.

باید در زمینه گردشگری بیشتر از گذشته کار شود زیراحجم فعالیت های انجام نشده بیشتر از کارهای انجام شده است

محسن امینی با تاکید بر اینکه در این حوزه کارهای انجام نشده همچنان وجود دارد، افزود: باید در زمینه گردشگری بیشتر از گذشته کار شود زیراحجم فعالیت های انجام نشده بیشتر از کارهای انجام شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ضرورت استمرار جلسات ستاد تسهیلات سفر باید در این ستاد به مباحث مربوط به جذب مسافر و گردشگر بیشتر پرداخته شود، بر تلاش برای معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی استان همدان به ویژه شهرستان همدان تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر هنوز برخی از اماکن طبیعی، جاذبه های تاریخی و طبیعی و همدان آنچنان که باید معرفی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه آمار حوزه گردشگری "ماندگاری" مسافران مهم است، افزود: متولیان این بخش و دستگاه های دست اندر کار باید در زمینه ماندگار شدن مسافران در این استان فعالیت کنند.

امینی با تاکید بر اینکه در زمینه بسیاری از آثار تاریخی استان با گذشت سالها هنوز کار ساماندهی انجام نشده است، گفت: برخی جاذبه های این شهرستان نیازمند مرمت و بازسازی هستند که این امر توجه ویژه میراث فرهنگی را می طلبد.

[جاذبه های گردشگری استان همدان]

یکی از شهروندان همدانی نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه در گذشته نسبت به معرفی جاذبه های این شهرستان غفلت شده است، یادآور شد: هر کدام از مناطق تاریخی طبیعی همدان می تواند با جذب گردشگر از سراسر کشور و حتی دنیا موجب ایجاد درآمد برای مردم این استان باشند.

علی عبادی با اشاره به اینکه یکی از راههای مهم و اساسی ایجاد اشتغال موثر و پایدار توسعه صنعت توریسم است، بر ضرورت سرمایه گذاری در این حوزه به منظور ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: کارهای انجام نشده در حوزه صنعت گردشگری چند برابر کارهای انجام شده است.

وی با تاکید بر قابلیت های همدان برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری، گفت: وظیفه اصحاب رسانه در زمینه معرفی جاذبه های استان همدان بسیار حائز اهمیت است.

۲۰ نمایشگاه صنایع دستی ویژه نوروز در همدان برپا شد

معاون صنایع دستی استان همدان نیز در همین خصوص در گفتگو با مهر گفت: ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در تمامی شهرستان‌های همدان دایر شد.

علیرضا قاسمی با بیان اینکه به منظور آشنا کردن مسافران و گردشگران نوروزی با ظرفیت های این استان نمایشگاه های صنایع دستی در همدان دایر شد، اضافه کرد: همچنین نمایشگاه های صنایع دستی به منظور افزایش مدت زمان ماندگاری مسافران و گردشگران در همدان راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: برای افزایش میزان ماندگاری مسافران برنامه های جنبی مناسبی پیش بینی شد که برای نمونه در لالجین فرایند ساخت سفال به نمایش درآمد و به مراجعان نیز آموزش داده شد.

[جاذبه های گردشگری استان همدان]

قاسمی گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز علاوه بر درآمد زایی در انتقال فرهنگ و معرفی ظرفیت های این استان تاثیر مثبت داشت.

همدان باید با تبلیعات گسترده به ایران و جهان معرفی شود

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه تبلیغات حلقه مفقوده پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، گفت: همدان باید به مردم شناسانده شود.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به راه اندازی نرم‌افزار گردشگری از سوی شهرداری همدان اظهار کرد: این نرم‌افزار علاوه بر اینکه به صورت بلوتوث در ستاد اسکان در اختیار مسافران قرار گرفت از طریق نرم‌افزار بازار اندروید و پورتال شهرداری نیز قابل دریافت است.

وی بیان کرد: این نرم‌افزار هرگونه نیاز یک شهروند و مسافر را در ارتباط با گردشگری در اختیار گذاشته و فرد به راحتی می‌تواند مکان گردشگری و سایر نقاط مورد نیاز خود را بیابد.

بیاناتی تبلیغات را حلقه مفقوده پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین دانست و یادآور شد: تبلیغات برای هر شهر همدان مهم است که بر این اساس باید جلساتی برگزار تا تصمیمی برای تبلیغات گرفته شود.

کارشناس امور مذهبی نیز در گفتگو با مهر افزود: گردشگری مذهبی یکی از شاخصه های مهم توریسم به شمار می رود که سهم قابل توجهی از فعالیتهای جهانگردی را شامل می شود.

همدان با داشتن مراکز مذهبی و زیارتی، ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه دارد
 حسین یاوری با اعلام اینکه زیارت بخش مهمی از فعالیتهای مربوط به گردشگری مذهبی را در بر می گیرد، اظهارداشت: همدان با داشتن مراکز مذهبی و زیارتی، ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه دارد.

[جاذبه های گردشگری استان همدان]

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای همدان در زمینه توریسم مذهبی و علاقه و ارادت ویژه ای که مردمان این خطه از گذشته به خاندان اهل بیت (ع) دارند باید با اجرای سیاستگذاریهای درست و منطقی، تقویت زیر ساختهای گردشگری  در حد استاندارد و مطلوب و  تبلیغات و اطلاع رسانی درست شاهد امر توسعه و رونق گردشگری مذهبی و جذب هر چه بیشتر گردشگر مذهبی و زیارتی در استان بود.

یاوری بر تبلیغات گردشگری مذهبی در همدان تاکید کرد و گفت: باید برنامه ریزی مدون و یکپارچه در این خصوص مورد توجه باشد.

با این تفاسیر آنچه مسلم است اینکه برای رسیدن به هر هدفی باید و نبایدهایی وجود دارد و در راه آن هدف نیز موانعی پرشمار چیدمان شده که رسیدن به هدف را با کندی روبرو می سازد اما اگر با برنامه ریزی ها و اقدامات صحیح موانع رفع شود راه رسیدن به هدف سرعت خواهد یافت.

صنعت گردشگری یکی از پردرآمدترین صنایع دنیای امروزی است که باید برای بهره مندی استان همدان از این صنعت تلاش کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار