18. فروردين 1394 - 12:41   |   کد مطلب: 5474
معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: تشکیل «مرکز عالی زنان» برای ایجاد همدلی و همزبانی بین مسئولان لازم و ضروری است تا جلوی اختلاف سلیقه‌ها گرفته شود تا اندیشه‌ها و فکرهای نو جایگاه خود را پیدا کند.
تشکیل «مرکز عالی زنان» گامی مؤثر برای ایجاد همدلی در حوزه زنان است

به گزارش پایگاه شبنم ها به نقل از خبرگزاری فارس، فرشته روح افزا ، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «همدلی و همزبانی دولت و ملت» گفت: همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری فرمودند حول محور دین مبین اسلام است، مسلما ما با معاندان و مخالفان دین نمی‌توانیم همدل و همزبان شویم و ما همدل و همزبان با جریان‌هایی می‌شویم که خط قرمزهای نظام را نشکنند.

وی اظهار داشت: ما باید به تبعیت از مقام معظم رهبری با هماهنگی و تعامل بیشتر با هم کار کنیم و شعار امسال می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد برای شکل گیری مرکز عالی زنان که مقام معظم رهبری مدنظرشان بود تا از موازی کاری و از حذف یکدیگر پرهیز کنیم و مانعی برای کار هم نباشیم و به نوعی اختلاف سلیقه‌ها کنار گذاشته شود تا اندیشه‌ها و فکرهای نو جایگاه خود را پیدا کند تا بتوانیم به دستاوردهای جدیدی در حوزه زنان دست پیدا کنیم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: اگر این اتفاق صورت بگیرد باعث می‌شود بسیاری از طرح‌هایی که به نفع جامعه زنان کشور است اجرایی شود و اگر نقصی هم وجود دارد با کمک فکری یکدیگر آن نواقص را برطرف کنیم.

روح افزا تصریح کرد: همدلی به این معنی نیست که از یکدیگر انتقاد نکنیم در یک خانواده مادر و پدر برای تربیت فرزندانشان گاهی نقد می‌کنند، مانع ایجاد می‌کنند و گاهی نیز نصیحت می‌کنند اما در نهایت تلاش می‌کنند فرزندان خود را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: ما همه مسلمان هستیم در یک کشور زندگی می‌کنیم و معتقد به ولایت هستیم و همه پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم به نظر می‌رسد باید جلوی اختلاف سلیقه‌ها گرفته شود و در مطرح کردن عقاید شخصی باید توجه زیادی به ملاحظات کلی داشته باشیم و نگاهمان به ارتقا و پیشرفت کشور باشد.

روح افزا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه با هم کار می‌کنیم به این معنا نیست که عده‌ای هر کاری می‌خواهند انجام دهند و بقیه به دلیل همزبانی ساکت شوند این برداشت اشتباه است چون در اینصورت ممکن است اشتباهات بزرگی رخ دهد که در آینده قابل جبران نباشد.

روح افزا ادامه داد: این شعار به این معنی نیست که ما با هم چالش نداشته باشیم چراکه در برخورد اندیشه‌ها است که انسان‌ها رشد می‌کنند بحث همدلی و همزبانی یعنی ما به قدری با وحدت کامل و دلسوزی با هم کار کنیم که مشکلاتی که وجود دارد را حل کنیم و با دلسوزی بیشتری به کار بپردازیم و خط  قرمزهای نظام را مد نظر داشته باشیم و در مقابل معاندان نظام در یک جبهه باشیم.

وی اظهار داشت: در جنگ 8 ساله همه با هم همدل شدند، ایستادند، جنگیدند و به نتیجه رسیدیدم هم اکنون نیز باید همه، همدل و متحد در مقابل هجمه‌هایی که به کشور وارد می‌شود بایستیم و حتی امروزه همدلی را در یمن، سوریه و فلسطین نیز نیاز داریم و این موضوع بحثی است که در تمام دنیا به آن نیاز داریم و به جای پرداختن به اختلاف سلیقه‌ها و حساب‌های شخصی در مقابل دشمنان وحدت رویه داشته باشیم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: مرکز عالی زنان در حوزه زنان می‌تواند بسیار در این زمینه تأثیر گذار باشد و تا زمان شکل گیری آن مرکز هم حول محوریت الگویی حضرت زهرا(س) باید عمل کنیم و با وحدت کلمه در مقابل جبهه مخالف بایستیم، اما اگر کسی بخواهد به مبانی اعتقادی و اسلامی ما ضربه بزند نمی‌توانیم با آنها همدل و همزبان شویم.

روح افزا اظهار داشت: این رهنمود مقام معظم رهبری اگر در تمام حوزه‌ها رعایت شود با سرعت بسیار زیادی جامعه را به سمت پیشرفت می‌برد و با وحدت کلمه تمام قدرت‌ها به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود که می‌تواند مشت محکمی بر دهان بیگانه باشد  و امیدواریم با عمل کردن به این رهنمود مقام معظم رهبری بتوانیم الگویی برای سایر کشورها باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار