25. فروردين 1394 - 11:50   |   کد مطلب: 5550
میرزا قاسمی خوراک گیلانی است بسیار سریع و آسان تهیه می شود و یک پیش غذای خوشمزه است میرزاقاسمی هم با نان و هم با برنج خورده می شود.
طرز تهیه میرزا قاسمی

مـواد لازم آشپزی

6 عدد بادمجان متوسط
3 عدد گوجه فرنگی متوسط
1 بوته سیر متوسط
3 عدد تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
نمک ، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 

 

دستور پخت

برای تهیه میرزا قاسمی ابتدا یک برش عمیق در بادمجان ها ایجاد کنید و سپس بادمجان ها را روی اجاق گاز قرار داده و مدام پشت و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه قسمتهای بادمجان ها برسد و مغز پخت شود.
بادمجان های کباب شده را پوست گرفته و با چاقو قطعه قطعه کنید، سپس سیر رنده کرده و به همراه یک قاشق چایخوری سرخالی زردچوبه و کمی روغن و کمی نمک با حرارت کم تفت دهید تا طلایی شود سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا تخم مرغ و سیر خوب مخلوط شود، حالا بادمجان ها را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. گوجه فرنگی ها را  پوست گرفته و نگینی خرد کنید و به مخلوط بادمجان و تخم مرغ اضافه کرده و در پوش قابلمه را بگذارید و بمدت ۱۵ دقیقه با شعله متوسط بپزید.

بعد از ۱۵ دقیقه مواد را هم زده و با پشت قاشق خوب بزنید تا بادمجان و گوجه فرنگی یکدست شود در این زمان رب گوجه فرنگی را به خوراک میرزا قاسمی اضافه کنید و مواد را بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر هم بپزد تا کاملا جا بیفتد در پایان فلفل را اضافه کنید میرزا قاسمی آماده است در دیس بکشید و با برنج و یا نان سرو کنید.

دیدگاه‌ها

اشتباه آموزش دادی بادمجان اول چیه بادمجان دوم چیه ، چند تا بادمجان داریم

دیدگاه شما

آخرین اخبار