25. فروردين 1394 - 13:41   |   کد مطلب: 5554
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرای ایلام :
کرامت بانوان با حضور در ورزشگاه ها خدشه دار می شود
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرای ایلام گفت: کرامت بانوان با حضور در ورزشگاه ها خدشه دار می شود.
کرامت بانوان با حضور در ورزشگاه ها خدشه دار می شود/ ضرورت عدم نگاه سلیقه ای به مقام زن

به گزارش شبنم ها به نقل از ایلام بیدار "منصوره فتح اللهی"، مدیر حوزه های علمیه فاطمه الزهرای اطهر(س)، در گفتگوی در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: ورزش یک امرز شرعی و اجتماعی است و نباید این مهم را درر زندگی فراموش کرد.

وی اظهار کرد: ما حتی قبل از اسلام، موحد و یکتاپرست بوده ایم و بانوی ایرانی همیشه حجاب اجتماعی خود را رعایت کرده و این مسأله با آمدن اسلام رنگ و بوی دینی و فرااجتماعی پیدا کرد.

این فعال فرهنگی افزود: در این برهه از زمان و در راستای شناساندن انقلاب اسلامی بانوان هم می توانند نقش مؤثری را ایفا کنند.

فتح اللهی تصریح کرد: اما این مطلب به این معنا نیست که زن ایرانی این سبقه تاریخی خود را به دست فراموشی بسپارد و باعث شود جایگاه زن ایرانی در انقلاب اسلامی خدشه دار شود.

مدیر حوزه های علمیه فاطمه الزهرای اطهر(س) استان ایلام ادامه داد: از طرفی ورزشگاه هایی که مختص به آقایان است و جوانانی با هیجان و شور جوانی به تماشای مستقیم ورزش ها می پردازند و به نظر می آید که با این هیجان مطرح شده حضور بانوان در ورزشگاه ها به صلاح نیست.

وی بیان کرد: از طرف دیگر همانطور که بیان شد ورزش برای جوانان واجب است؛ لذا بانوان در ورزش هایی متناسب با شأن بانوی ایرانی اسلامی و با حفظ موازین اسلامی و به دور از چشم نامحرمان و بیگانگان می توانند شرکت کنند.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: اختلاط بانوان و آقایان در ورزشگاه ها به این جایگاه با کرامت بانوان خدشه وارد می کند و این امر باعث دور شدن بانوان از وظایف مادرانه و همسرانه آنها می شود.

فتح اللهی اضافه کرد: همانطور که می بینیم در کشورهای غربی این کرامت برای بانوان حفظ نمی شود و بانوان را به چشم یک کالا و ابزرا تبلیغاتی می نگرند که این مسأله مغایرت اخلاقی، اجتماعی، شرعی و قانونی دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار