4. ارديبهشت 1394 - 14:02   |   کد مطلب: 5662
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده اولویت معاونت امور زنان رئیس جمهوری را در سال ۹۴ توانمند‌سازی اقتصادی زنان دانست و گفت: این اولویت با هدف افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان دنبال می‌شود.
زنان, توانمند سازی,اقتصاد,

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده شب گذشته، سوم اردیبهشت‌ماه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در قانون بودجهه 94 برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی زنان ردیف اعتباری دریافت کرده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور امضا کرده‌ایم و منتظر تخصیص اعتبارات 94 هستیم.

 وی افزود: در سال جاری برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی زنان در 31 استان کشور ردیف بودجه داریم که این مسئله تحولی نسبت به سال 93 است و می‌تواند منشا اثربخشی برنامه‌ها این معاونت در حوزه زنان و خانواده باشد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه 20 تفاهم نامه در حوزه زنان با وزارتخانه‌های مختلف به امضاء رسیده و یا در دست اقدام است، گفت: امضاء چهار تفاهم‌نامه را در گرامیداشت هفته زنان داشته‌ایم.

مولاوردی همچنین به امضاء تفاهم نامه معاونت اموز زنان با وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه برای رسیدگی به امور و توانمندی زنان در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی به امضاء رسیده است.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه با معاونت امور زنان رئیس جمهوری، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری داشته‌ایم که از  ظرفیت دانشجویان فارغ التحصیل دختر برای شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اجرای طرح ضربتی مشاغل مرتبط با زنان در حوزه صنایع دستی نیز گفت: آماده امضاء تفاهم‌نامه با فنی و حرفه ای، معاونت علم و فناوری و میراث فرهنگی و صنایع دستی برای صنایع دستی بازار محور در زمینه تولید و عرضه و فروش هستیم.

مولاوردی در ادامه اولویت معاونت امور زنان رئیس جمهوری را در سال 94 توانمند‌سازی اقتصادی زنان دانست و گفت: این اولویت با هدف افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان دنبال می‌شود.

مولاوردی عنوان کرد: امیدواریم با روش‌های نوین کارآفرینی در مباحث گردشگری سلامت، صنایع دستی و شرکت های دانش بنیان بتوانیم در حوزه بانوان قدم های موثری برداریم.

مولاوردی با اشاره به تنظیم لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای فرزند زیر 7 سال یادآور شد: منتظریم تا این لایحه در صحن مجلس مطرح و به تصویب برسد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار