19. بهمن 1395 - 4:10   |   کد مطلب: 5739
پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: هر که سورة «حجرات» را بخواند، برای حفظ جنینش از خطرها و سقط، موثر است.
بارداری ,زنان,فرزند,کودک,نوزاد,قرآن,جنین,رشد

ایام بارداری/ حفظ جنین از خواص سوره «حجرات»

به گزارش شبنم همدان به نقل از نی نی سایت

خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات

 

هر روز و ماه از ایام بارداری دعا و سوره های خاص خود را دارد که در ادامه  این سوره ها و ماهها و روزهایی که در ایام بارداری باید خوانده شود را ذکر خواهیم کرد.

ماه اول از ایام بارداری 

روزهاي پنج شنبه و جمعه در ایام بارداری سوره يس و الصافات بخواند وبه شكم بدمد .و روزهاي جمعه از قبل از صبحانه انار ميل كند و قبل از طلوع آفتاب ،و هر روز بر 2 عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد .

ماه دوم از ایام بارداری 

روزهاي پنج شنبه و جمعه در ایام بارداری سوره الملك بخواند. روز پنجشنبه 140 مرتبه و روز جمعه صد مرتبه صلوات با عجل فرجهم بگويد .هر روز 2 عدد عناب سوره توحيد بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه سوم در ایام بارداری 

روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره آل عمران بخواند. هر روز بعد از نمازها 140 مرتبه صلوات بفرستد. هر روز بر 1 عدد سيب آيه الكرسي بخواند و آن را ناشتا بخورد .

ماه چهارم در ایام بارداری 

روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الدهر بخواند در تمام نمازها در يك ركعت سوره قدر تلاوت كند و هر روز بر دو انجير سوره والتين بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه پنجم در ایام بارداری 

روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الفتح را تلاوت كند . و در يك نماز سوره النصر بخواند.

و هر روز يك عدد تخم مرغ سوره حمد بخواندو آن را ناشتا بخورد.

ماه ششم در ایام بارداری 

روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره واقعه بخواند . شب‌ها در يك نماز سوره التين تلاوت كند.

و هر روز بر يك انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد.

ماه هفتم در ایام بارداری 

روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره يس و تبارك بخواند. روزي 140 مرتبه صلوات بفرستد.

و هر روز بر يك عدد به سوره يس بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه نهم براي سلامتي امام زمان (عج) گوسفندي ذبح كرده، و از آن بخورد. در نماز ظهر يا عصر سوره «والعصر» و «الزاريات» بخواند. در روزهاي پنج شنبه سوره «حج» و در روزهاي جمعه سوره «فاطر» را تلاوت كند. هر روز بر مقداري شير و خرما سوره «دهر» بخواند و آن را ناشتا بخورد.(كتاب ريحانه بهشتي )



ماه هشتم در ایام بارداری 

روزهاي شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر ، ده مرتبه.

روزهاي يك شنبه بعد از نماز صبح سوره والتين ، دو مرتبه.

روزهاي دوشنبه سوره يس.

روزهاي سه شنبه سوره فرقان.

روزهاي چهار شنبه سوره دهر.

روزهاي پنجشنبه سوره محمد.

روزهاي دوشنبه سوره الصافات.

ماه نهم در ایام بارداری 

براي سلامتي امام زمان(عج) گوسفندي ذبح كرده، و از آن بخورد. در نماز ظهر يا عصر سوره «والعصر» و «الزاريات» بخواند. در روزهاي پنج شنبه سوره «حج» و در روزهاي جمعه سوره «فاطر» را تلاوت كند. 

هر روز بر مقداري شير و خرما سوره «دهر» بخواند و آن را ناشتا بخورد.(كتاب ريحانه بهشتي )

سوره هاي مؤثر براي مادر باردار و كودكش

1. سوره مباركه ذاريات: پيامبر اكرم‌فرمود:اگر سورة ذاريات همراه زن حامله باشد، در آسان وضع حمل نمودن، موثر است.(1) همچنين فرمود:اگر سورة ذاريات، بر زن حامله خوانده شود، حملش آسان مي‌شود.(2)

2. سورة مباركه فجر: پيامبر اكرم‌فرمود:اگر زن حامله، اين سوره را بخواند، خداوند فرزند مباركي به او عطا مي‌كند.

3. سوره مباركه حجرات: پيامبر(صلي الله عليه وآله) فرمود: هر كه سورة حجرات را بخواند، براي حفظ جنينش از خطرها و سقط، موثر است. (3)

4. در برخي از نوشته‌ها و جزوه‌ها درباره سفارش به زنان باردار آمده كه تا چهار ماهگي 40 مرتبه سوره يس را بخوانيد و كندور بخوريد كه براي هوش مفيد است، مشهور است كه كندور در زياد شدن هوش كودك مؤثر است.

پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ مي‌فرمايد: به زنان باردار خود كندور بخورانيد كه فرزند شما چون در شكم مادر با كندور تغذيه شود عقلش محكم مي‌شود و اگر پسر باشد شجاع مي‌شود. (4)



پي نوشت ها :

1- القرآن ثوابه و خواصه، محمدرضا حكيمي، ص 94، دارالبيان العربي.و علامه مجلسي، بحارالانوار، ج 7، ص 25.

2- همان ص 124.و علامه بحراني، البرهان في تفسير القرآن، مؤسسه مطبوعاتي اسماعيليان،ج 4، ص 457.

3- القرآن ثوابه و خواصه، محمدرضا حكيمي، ص 93.

4- محمد محمدي ري‌شهري، ميزان الحكمه، ترجمه: حميدرضا شيخي، ج 14، ص 7079.

انتهای پیام / ن

خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن خواص سوره های قرآن حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری حفظ جنین در ایام بارداری خواص سوره حجرات خواص سوره حجرات

دیدگاه شما

آخرین اخبار