16. ارديبهشت 1394 - 10:13   |   کد مطلب: 5803
مامای نمونه کشوری گفت: در کار درمان عجله ندارم و عصبی نمی شوم.
خاطرات تلخ و شیرین مامای نمونه کشور/مامایی,زنان,زایمان,نوزاد,بارداری

به گزارش شبنم ها، "مینو هامونی"، اظهار کرد: 22 سال است که در زمینه مامایی به مادران باردار خدمت رسانی  می کنم و همیشه سعی داشته ام که با مادران باردار و همکارانم تعامل و رفتار خوبی داشته باشم.

وی تصریح کرد: وقتی نوزادی سالم به دنیا می آید و او را به آغوش مادرش می سپاریم برای ما بهترین و خوشحال کننده ترین اتفاق است چراکه یک مادر درد و سختی زایمان را به امید در آغوش کشیدن نوزاد سالمش تحمل می کند.

هامونی در خصوص تلخ ترین خاطره کاری خود گفت: مرگ یک مادر پس از یک زایمان سخت، برایم بسیار ناراحت کننده بود این مادر به علت اینکه اطلاعات درستی درباره وضعیت خود به پزشکان نداده بود متاسفانه پس از اینکه نوزادش متولد شد، درگذشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نسبت به سال های گذشته مرگ و میر مادران بسیار کاهش یافته است به طوریکه در برخی سال ها حتی یک مورد هم مرگ و میر نداریم.

این کارشناس ماما اظهار کرد: شیرین ترین خاطره کاری من زمانی بود که یک خانم 44 ساله که سالیان طولانی بچه دار نمی شد و به مدت دو سال درمان را رها کرده بود و گاهی برای معاینه وضعیت خود به ما مراجعه می کرد، هنگام معاینه در گوشی صدای قلبی را غیر از قلب مادر حس کردم و شکم این خانم بزرگتر از حد نرمال بود بنابراین مشکوک شده و مادر را به سنوگرافی ارجاع دادیم و بطور ناباورانه جنین مشاهده شد و این اتفاق فوق العاده ای بود و اشک شوق را بر گونه های مادر جاری کرد.

وی افزود: وقتی یک نوزاد مرده به دنیا می آید بیشتر از اینکه مادر ناراحت شود، اول ما ناراحت می شویم چرا که مادر انتظار تولد یک نوزاد سالم را دارد و به امید دیدن سلامتی فرزندش درد زایمان را تحمل می کند اما وقتی این اتفاق ناگوار پیش می آید باید مادر را دلداری دهیم و آموزش های لازم را گوشزد کنیم تا دچار افسردگی بعد از زایمان نشود.

هامونی در پایان گفت: با توجه به مشکلات روز افزون بارداری و زایمان، مادران باردار باید در حین بارداری آموزش های لازم را ببینند، هم اکنون در بیمارستان فاطمیه کلاس های آموزشی دوران بارداری و شیردهی برگزار می شود این گونه کلاس ها کمک می کند که هم خود مادر سالم بماند و هم خانواده خوبی را تربیت کند.

 

منبع:ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار