16. ارديبهشت 1394 - 12:37   |   کد مطلب: 5807
رئيس بسيج جامعه زنان با بيان اينکه سهميه بندي جنسيتي در انتخابات‌ها از جمله انتخابات مجلس با شايسته سالاري ديني همخواني ندارد، گفت: به نظر مي‌رسد فراکسيون زنان در ارائه پيشنهاد خود بايد تجديد نظر کند و مصلحت کشور را درنظر بگيرد.
زنان,انتخابات,سهمیه بندی,جنسیت, فراکسيون,بسیج,جامعه زنان

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاري فارس، مينو اصلاني، با اشاره به طرح موضوعات و پيشنهاداتي براي افزايش تعداد نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: يک اصل بسيار مترقي در کشور ما به عنوان يکي از مردمي‌ترينن کشورهاي جهان وجود دارد که مردم در سرنوشت خودشان دخالت دارند، نظر مي‌دهند و نظرات آنها بسيار فائق است.

وي ادامه داد: در بحث انتخاب نمايندگان نيز همواره بحث شايسته سالاري مطرح بوده است و هيچگاه نماينده‌اي به خاطر سن، جنسيت يا تحصيلات به مردم تحميل نشده است و هميشه مردم بر اساس رأي و نظر خود پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شدند و به افرادي که از نظر خودشان صلاحيت لازم را داشتند رأي دادند و تا کنون اين آزادي در انتخاب افراد آنقدر ملموس و روشن بوده است که مردم مي‌دانند هرآنکس که خواسته آنها باشد رأي مي‌آورد.

اصلاني تصريح کرد: بحث سهميه بندي جنسيتي به نوعي دخالت در نظرات مردم است که مردم ملزم باشند به خاطر جنسيت رأي دهند، اين موضوع با قانون اساسي مغايرت دارد و براساس شايسته سالاري و مردم سالاري ديني همخواني ندارد.

رئيس بسيج جامعه زنان خاطرنشان کرد: به نظر مي‌رسد فراکسيون زنان در ارائه اين پيشنهاد خود بايد تجديد نظر کند و مصلحت کشور را در نظر بگيرد و به شايسته سالاري احترام بگذارد، شايد اگر بر روي اين طرح بيشتر فکر شود به نکاتي برسيم مبني بر اينکه که حضور مردم اصل است و تلاش همه فراکسيون‌ها و مسئولان بايد اين باشد که زمينه انتخاب آزادانه را براي مردم فراهم کنند.

اصلاني افزود: نبايد به انتخاب مردم قيد و بند بزنند و مردم ما به قدري فهيم هستند که مي‌دانند به چه کسي و بر اساس چه معيارهايي رأي دهند تا فردي چهار سال نمايندگي مردم را بر عهده بگيرد که صلاحيت لازم را داشته باشد، قيد زدن به آزادي مردم صحيح نيست و با شايسته سالاري و مردم سالاري ديني همخواني ندارد.

پيش از اين فاطمه رهبر رئيس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي از طرحي براي افزايش حضور زنان در مجلس خبر داده و گفته بود: در گذشته پيشنهادي براي افزايش حضور نمايندگان زن در مجلس ارائه داده بوديم که اين پيشنهاد دوباره مطرح شده است که براساس آن در حوزه‌هاي انتخابي کشور که بالاي 5 نفر کرسي در مجلس شوراي اسلامي دارند حضور حداقل يک نفر از بانوان واجد شرايط نامزدي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي در ليست انتخاباتي استانها پيش‌بيني گردد.

انتهاي پيام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار