7. اسفند 1398 - 11:54   |   کد مطلب: 5840
به نظر می رسد رفتن به تفریح و گردش و یا خرید برای زنان بسیار جذاب تر از خواندن کتاب است. تلویزیون نیز به عنوان گسترده ترین رسانه جمعی بخش چشمگیری از افراد را سرگرم می کند اگرچه اخیراً شاهد تبلیغات وسیعی در زمینه معرفی کتاب و کتابخوانی از این رسانه هستیم.
زنان, کتاب, کتابخوانی,

به گزارش شبنم ها به نقل از مفتاح،‌ امروزه با گسترش سبک زندگی شهرنشینی و افزایش وسایل رفاه و آسایش، زنان اوقات فراغت بیشتری در اختیار دارند و از سوی دیگر سطح سواد عمومی نیز بالاتر رفته است، اما آیا این موضوعع موجب شده تا آنها بیشتر با کتاب و کتابخوانی مانوس شوند؟!

در زمینه سرانه مطالعه در ایران آمار های گوناگونی وجود دارد! این آمارها  بین ۲ تا ۱۸ دقیقه در روز متغیر است که شامل مطالعه کتاب، روزنامه، مجله، کتب الکترونیک و… می شود. این رقم در مقایسه با کشورهای پیشرفته ای چون ژاپن ( ۹۰دقیقه مطالعه در روز) ، بسیار پایین است. این در حالی است که زنان ایران رکورددار مصرف لوازم آرایشی در جهان هستند! این موضوع نشان می دهد که مشکلات اقتصادی نمی تواند دلیل موجهی برای عدم خرید کتاب و مطالعه آن باشد. و نیز تحقیقات حاکی از آن است که زنان شاغل با اینکه اوقات فراغت کمتری دارند، بیش از زنان خانه دار کتاب می­خوانند! شاید به این دلیل که زنان شاغل برنامه ریزی بهتری برای اوقات فراغت خود دارند و از وقت خود بهتر استفاده می کنند.

به نظر می رسد رفتن به تفریح و گردش و یا خرید برای زنان بسیار جذاب تر از خواندن کتاب است. تلویزیون نیز به عنوان گسترده ترین رسانه جمعی بخش چشمگیری از افراد را سرگرم می کند اگرچه اخیراً شاهد تبلیغات وسیعی در زمینه معرفی کتاب و کتابخوانی از این رسانه هستیم. رشد روزافزون شبکه های اجتماعی و ارتباطات پیامکی نیز که در اکثر موارد محتوای پوچ و یا حتی مخربی دارد، بخش زیادی از اوقات فراغت جوانان را به خود اختصاص داده است.

باید توجه داشت که زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه نقشی مهمی در توسعه فرهنگی کشور دارند، که با افزایش سطح آگاهی و مشارکت خود می توانند در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه وکتابخوانی بسیار مؤثر باشند. اگر مادران به مطالعه علاقمند باشند، فرزندان آنها نيز، با کتاب بيشتر و بهتر آشنا شده و به مطالعه و کتابخواني، عادت مي کنند. این موضوع باید در بین همه اقشار جامعه تبدیل به یک عادت مطلوب و پسندیده شود و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند

دیدگاه شما

آخرین اخبار