20. ارديبهشت 1394 - 9:54   |   کد مطلب: 5846
مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی:
تلاش رسانه های بیگانه برای بزرگنمایی اتفاقات جزئی ایران
حادثه ای که در مهاباد روی داده یک مسئله سیاسی نبوده، گفت: این موضوع به غلط توسط برخی رسانه ها، احزاب و گروهک های معاند بزرگ نمایی شده است.
تلاش رسانه های بیگانه برای بزرگنمایی اتفاقات جزئی در کشور/ زنان ایرانی از امنیت و آزادی بالایی برخوردارند

به گزارش شبنم ها به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان، با "انتشار مشکوک" خبر درگذشت دختری در هتل تارای مهاباد در آذربایجان غربی، در حالی که مقامات قضایی این شهرستان در حال بررسی زوایای مختلف این ماجراا بودند، این مساله به سوژه ای جدید برای رسانه های معاند و گروهک‌های تجزیه طلب جهت تحریک برخی تبدیل شد که متعاقب آن به برپایی تجمع اعتراضی انجامید.

با گذشت دو روز از رخ دادن این حادثه، ناگهان اخبار گسترده ای از منابع نامعلوم و مشکوک منتشر گردید که هویت این فرد را "فریناز خسروانی" اعلام و در تشریح ماجرای درگذشت وی گفته شد که" وی در تلاش برای فرار از تعرض یک مامور امنیتی از طبقه چهارم هتلی در مهاباد خود را به بیرون پرتاب کرده و کشته شده است"و در معرفی منابع این خبر به "منابع غیر رسمی و محلی" اکتفا گردید!

با پخش گسترده این خبر در شبکه های اجتماعی، گروهک های تجزیه طلب بیانیه های مختلفی صادر کردند و مردم را به تجمع در مقابل این هتل دعوت کردند که البته با استقبال اندکی مواجه گردید که با گرد هم آمدن این افراد و شروع اعتراضات، مشخص گردید که این افراد به دنبال اهدافی غیر از تجمع برای پیگیری ماجرای درگذشت کارگر آن هتل هستند.

ماموران انتظامی این شهرستان که برای حفظ امنیت در مقابل این هتل حضور داشتند، ناگهان متوجه حمله برخی عناصر آشوبگر به سمت هتل شدند که به دنبال مقاومت ماموران انتظامی در برابر اغتشاشگران، تعدادی از این ماموران زخمی شدند و بلافاصله پرتاب سنگ و مواد آتش زا به سمت هتل تارا آغاز گردید که در این میان هتل دچار آسیب های جدی و آتش سوزی گسترده شد.

لیلا سپهری، مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار بسیج جامعه زنان کشور در این خصوص اظهار داشت: حادثه ای که در مهاباد روی داده یک مسئله سیاسی نبوده، گفت: این موضوع به غلط توسط برخی رسانه ها، احزاب و گروهک های معاند بزرگ نمایی شده است.

وی افزود: اینکه شبکه های بیگانه در امور داخلی کشورمان دخالت می کنند و توهمات و دروغ پردازی می کنند، چیز تازه ای نیست؛ رسانه های بیگانه همواره تلاش می کنند که اتفاقات جزئی که در کشور رخ می دهد را کلی گزارش دهند و به قول معروف آب و تاب آن را زیاد کنند.

سپهری در ادامه این مطلب تصریح کرد: شبکه های معاند و بیگانه خصوصا فارسی زبان این بار نیز می خواهند از مرگ یه دختر که به هیچ وجه قصد خودکشی نداشته و تعرصی به آن نشده است سوءاستفاده کنند و اینطور نشان دهند که در ایران زنان از آزادی برخوردار نیستند و بحث حقوق بشر را مطرح می کنند این در حالی است که در غرب درصد بسیاری از زنان مورد تجاوز جنسی و جسمی قرار می گیرند و از حداقل های حقوق انسانی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار