20. ارديبهشت 1394 - 10:20   |   کد مطلب: 5849
رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه خطیر و والایی دارد، گفت: انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در جهت احقاق حقوق زنان برداشته است.
 انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در جهت احقاق حقوق زنان برداشته است

به گزارش شبنم ها، فاطمه رهبر رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در دیدار "آنیکن هویتفلد" رئیس کیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ با اشاره به جایگاه والای زنان در جامعه اسلامی، گفت: زن در قانون اساسیی جمهوری اسلامی ایران جایگاه خطیر و والایی دارد و انقلاب اسلامی ایران گام‌های بلندی در جهت احقاق حقوق زنان در جامعه برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوعات مربوط به حقوق زنان در همه جای دنیا موضوعات مشابهی است،‌ افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مربوط به زنان پیشرفت‌های چشمگیری داشته و قوانین حمایتی بسیاری از جمله حمایت از ایجاد و گسترش مشاغل خانگی برای بانوان، کاهش ساعات کار، طرح بیمه زنان خانه‌دار، مرخصی زایمان و قوانین بسیار دیگری از این دست، جزو قوانین مترقی جمهوری اسلامی در حمایت از شأن و جایگاه زنان و خانواده به شمار می‌رود.

رئیس فراکسیون بانوان مجلس ادامه داد: سیاست‌های حمایتی و فرهنگ‌سازی در زمینه امور مربوط به بانوان نیز نقش مهمی در احیای حقوق زنان در جامعه دارد که جمهوری اسلامی تمهیدات مناسبی را در این خصوص در دستور کار قرار داده است.

رهبر در پایان سخنانش با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به پیگیری مسائل مربوط به حقوق بشر در سراسر جهان، نسبت به ایفای حقوق بنیادین و جلوگیری از کشتار و اعمال خشونت‌ علیه زنان در عرصه بین‌الملل به‌ویژه در یمن،‌عراق، سوریه، غزه و لبنان تأکید کرد.

همچنین "آنیکن هویتفلد" رئیس کیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران، نسبت به توسعه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه‌مندی کرد.

وی گفت: توجه به استانداردهای حقوق بشری در هرگونه اظهارنظر در زمینه موضوعات مرتبط با حقوق بشر و کشور نروژ امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس کیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ ادامه داد: کشور نروژ نیز همچون جمهوری اسلامی ایران نسبت به رعایت حقوق زنان در جهان از جمله در عراق و سوریه و لبنان تأکید داشته و آمادگی همکاری هر چه بیشتر در جهت احقاق حقوق زنان در جهان را دارد.

 

تسنیم

دیدگاه شما

آخرین اخبار