22. ارديبهشت 1394 - 11:57   |   کد مطلب: 5883
یک جامعه‌شناس گفت: خشونت در سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی نیز دیده می‌شود و این برنامه‌ها اشکالی از خشونت علیه زنان مانند تندخویی، پرخاشگری و سرزنش را آموزش می‌دهند و با توجه به کاهش معنویت در جامعه، میزان خشونت افزایش یافته است.
آموزش خشونت علیه زنان در تلویزیون

به گزارش شبنم ها، امان‌الله قرایی‌مقدم، با بیان این مطلب گفت: بررسی‌ها نشان داده‌ است که در اوایل قرن 20 تماشای فیلم‌های وسترن نقش موثری در افزایش پرخاشگری و خشونت به ویژه علیه زنان داشتند و فیلم‌های دریایی مانند دزدان دریایی وحتی بینوایان مروج خشونت و پرخاشگری در جامعه غرب به ویژه انگلیس و آمریکا بوده‌اند.

این جامعه‌شناس افزود: فیلم‌ها و سریال‌های جدید غربی وحشی‌گری را ترویج می کند و موسیقی جاز و رپ برمیزان آزار و اذیت زنان تاثیر گذاشته و موجب افزایش آن شده و مهم‌ترین وسیله آموزش خشونت بوده است.

وی درباره خشونت علیه زنان در فضای مجازی گفت: گستره وایبر و فیسبوک از تلویزیون هم بیشتر است و فرد در حال رخوت و سستی از آنها استفاده می‌کند و بیشتر تحت تاثیر این وسایل ارتباطی قرار می‌گیرد. این آثار در مغز و ضمیرناخودآگاه نهادینه می‌شود و به تدریج در رفتار افراد ظهور می‌کند.

قرایی مقدم در پایان گفت: زنان نباید تحت تاثیر القائات فضای مجازی قرار گیرند. باید براساس شناخت ادراکی عمل کنند و از این وسایل احساسی استفاده نکنند.

انتهای پیام /

منبع:خبرگزاری ایسنا،

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار