10. خرداد 1394 - 13:02   |   کد مطلب: 6076
یک متخصص زنان و زایمان گفت:واژه "اجاق کور" که در گذشته برای زنان نازا به‌کار می‌رفت امروزه با روش‌های درمانی متعدد دیگر معنای ندارد ولی زوجین باید برای این درمان‌ها هزینه‌های بسیاری پرداخت کنند، زیرا بیمه‌ها نازایی را بیماری نمی‌دانند.
"اجاق کوری" درمان دارد ولی بیمه‌ها آن را بیماری نمی‌دانند

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم، در گذشته‌ها مشاهده می‌شد که در کوچه و بازار محله‌ها نجواهای به گوش می‌رسید که فلان خانم بچه‌دار نمی‌شود و به قول فرهنگ شفاهی کشورمان به اینگونه زنان "اجاق کور" می‌گفتند، در این رابطه رضایی متخصص زنان و زایمان در تشریح درمان‌های نازایی به تسنیم گفت: براساس آمارها 10 تا 15 درصد جمعیت ایران دچار ناباروی هستند ولی روش‌های مختلفی وجود دارد تا تحت درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بهترین سن بین بارداری 20 تا 30 سالگی است، ادامه داد: اگر زوجینی بعد از یکسال فرزند دار نشوند باید برای درمان نابارویی هر چه سریعتر اقدام کنند زیرا از سن 40 سال به بالا عوارض بارداری بالا است با وجود اینکه بارداری امکان دارد ولی درمان در سن بالا مشکل می‌شود، با این وجود زنان تا زمانی که عادت ماهیانه و تخمک گذاری داشته باشد باردار می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه برخی ناباروی‌ها از طرف مردها است ولی 50 درصد نازایی‌ها به دلیل تخمک نداشتن زنان است، تصریح کرد: هم اکنون آمپول‌های تخمک گذاری تا حدودی تحت پوشش قرار گرفته است ولی IVF را فقط برخی بیمه‌های تکمیلی پوششی می‌دهند ولی بیمه‌های پایه فاقد از این گونه پوشش‌های حمایتی هستند. زیرا هزینه‌های IVF از 50 تا 100 میلیون ریال است.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمان نازایی، بیان داشت: دولت باید هزینه‌های نازایی را از طرف بیمه‌ها کمک کند زیرا این گروه‌ها بیمار هستند در حالیکه این نگاه به زوج‌های که نابارور هستند وجود ندارد و آنها را بیمار نمی‌دانند در حالیکه زنانی که سن‌شان هر چه بیشتر می‌شود و نازا هستند باید خیلی سریعتر تحت درمان قرار گیرند، و اگر بیمه‌های بهتر حمایت کنند دیگر زوج‌ها نگران هزینه درمان نخواهند بود.

این متخصص زنان و زایمان با تشریح انواع درمان‌های نازایی عنوان کرد: خانواده‌ها نیز باید دقت کنند که در گیرو دار هزینه نباشند زیرا شاید با چند بار درمان ساده؛ نازایی آنان برطرف و فرزند دار شوند.

رضایی درباره توانایی و مقایسه درمان‌های نازایی ایران با کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: تمام درمان‌های نازایی در خارج از کشور در ایران امکانپذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار