20. خرداد 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 6169
رئیس دانشگاه الزهرا گفت: راحت‌طلبی زنان باعث کاهش فرزندآوری شده است.
‌راحت‌طلبی زنان باعث کاهش فرزندآوری شده است

به گزارش شبنم ها، انسیه خزعلی در همایش پایداری خانواده، تعالی جامعه اظهار داشت: نوع نگاه به خانواده بسیار مهم بوده که باید تغییر نگرش نسبت به خانواده در جوامع به وجود بیاید و به این امر توجهات لازم شود؛ جامعه اسلامی با جوامع دیگر در بحث زنان بسیار متفاوت است چرا که در غرب به زنان به عنوان ابزار سوءاستفاده و مصلحت‌اندیشی نگاه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف در ازدواج در اسلام ارزش‌گذاری بوده که زیباترین موضوع برای ازدواج آرامش‌بخشی مد نظر قرار گرفته است. همچنین در خصوص فرزندآوری در قرآن تاکیدات بسیاری شده بنابراین فرزندان و همسران مایه خرسندی محسوب می‌شوند که باید احساس مهر و محبت نیز بین آنها به وجود آید.

رئیس دانشگاه الزهرا بیان کرد: اگر خانواده بر مبنای محبت و همدلی شکل نگیرد شاهد از هم پاشیده شدن آن خواهیم بود؛ کسی که خانواده تشکیل می‌دهد مسئولیت‌پذیرتر بوده و در خصوص خانواده باید بگویم که در قرآن تاکیدات فراوانی شده است.

خزعلی با اشاره به اینکه موضوع زوجیت در قرآن مطرح شده ولی منظور از زوجیت دو فرد نیست بلکه دو جنس مخالف است، گفت: امروزه مهریه به عنوان یک معامله و چشم و هم‌چشمی در جامعه رقم می‌خورد. همچنین در بحث فرزندآوری افراد به دلیل راحت‌طلبی و عدم گذشت خود اقدام به این امر نمی‌کنند چرا که فرزندآوری را مانع منافع خود می‌دانند.

وی ادامه داد: هدف از ازدواج از خودگذشتگی است که امروز منافع اقتصادی در خانواده‌ها پررنگ شده و این خود مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

خزعلی با اشاره به این‌که نباید همه چیز را مادی نگاه کنیم چرا که باید به این امر اعتقاد داشته باشیم که بعد از ازدواج گشایش در روزی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: باید این اعتقاد که بعد از ازدواج گشایش در روزی رخ می‌دهد باید در میان مردم افزایش یابد چرا که امروز ساده زیستی رنج باخته و افراد مشکل اقتصادی را مشکلی اساسی می‌دانند که باید بگویم اینها تهاجم‌هایی است که در مسیر آن قرار گرفته‌ایم. چرا که پررنگ شدن برخی مسائل اشتباه است.

رئیس دانشگاه الزهرا بیان کرد: نباید مسیری که غرب رفته و به بن‌بست رسیده را ما برویم در واقع در غرب به دلیل منافع مالی افراد اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند حتی ما در آلمان شاهدیم که مطرح می‌کنند خانواده به معنای این‌که یک روز اعضای آن صبحانه دور هم باشند در واقع آن‌ها خانواده را کوچک شمرده که در کشور ما به این شکل نیست چرا که کوچک شمردن نقش همسری و مادری باید پررنگ‌تر شود.

خزعلی بیان کرد: در معاهدات زنان غرب مطرح می‌کنند که در کشور آن‌ها نسبت به زنان نگاهی مردانه دارند؛ ما باید از همپاشیده شدن خانواده‌ها حتی به شکل کم را آسیب شناسی کنیم تا جلوی این موضوع گرفته شود چرا که امروز با عنوان‌های جذاب و رنگ و لعاب‌های بسیار برخی موضوعات مهم از جمله خانواده را از دست می‌دهیم و دائماً غرب کشور ما را از فقر می‌ترساند تا تشکیل خانواده صورت نگیرد.

وی ادامه داد: در وهله نخست در بحث خانواده باید موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شود تا موضوعات اقتصادی و اجتماعی همچنین نگاه به خانواده توقع و انتظارات زوجین از یکدیگر باید تغییر و ترمیم شود.

رئیس دانشگاه الزهرا بیان کرد: در خانواده باید نگاه‌ها اصلاح شود و ما نباید به جایی برسیم که وضعیت کشور ما به این شکل شود که آرزوی دختران یک خانواده گرم باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاه شما

آخرین اخبار