به گزارش شبنم ها به نقل از زنان خبر اعظم راوردراد عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به رابطه زنان با رسانه عنوان کرد: وقتی به محتوای رسانه جمعی دقت میکنیم به زنان فعال و نخبه ای که ما در جامعه داریم شباهتی ندارند.
وی افزود: توضیح کوتاه و مختصر نقش زنان را در رسانه میتوان اینطور بیان کرد که کاهش ارزش اجتماعی رسانه ها و برنامه های تولید شده توسط زنان را نیز در رادیو تلویزیون شاهد هستیم.
راوردراد ادامه داد: در دسته بندی مشاغل کارگری را به عنوان یقه سیاه و کارمندی و پشت میزنشینی را یقه سفید میخوانند و مشاغلی که زنان در آن حضور بیشتری دارند به عنوان یقه صورتی انتخاب شده است و مشاغل یقه صورتی ارزش و مقامشان از مشاغل سفید پایین تر است
عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران اظهار داشت:در مطبوعات بازنگری نقش زنان در جامعه به عنوان قربانی است و در سینما و تلویزیون بازنمایی کلیشه ای از زنان وجود دارد.
وی گفت: تداوم نگاه نابرابر در میان زنان و موانع کار فرهنگی زنان در رسانه ها نیز دیگر مشکلات حضور فعال زنان در رسانه ها است.
راوردراد یادآور شد: زنان در رسانه های ما فردی ساده و گول خورنده هستند که فقط مشغول خانه داری اند و کاری جز قهر کردن ندارند ولی این تصویر سازی بسیار غلط است و نقش اصلی زنان خانه دار امروزه ی ما این نیست.
عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران مطرح کرد: زنان در جامعه نقش های مهمی را ایفا میکنند و نخبه ها و زنان بزرگ زیادی در جامعه داریم و این تصویر سازی رسانه نقش آنها را در جامعه کم رنگ میکند وذهنیت ها را نسبت به نقش زنان در اجتماع عوض میکند.
وی در پایان افزود: در فرهنگ چند صد ساله ی ما همیشه مردان تصمیم گیرنده و پایه بوده اند و آن فرهنگ امروز نیز در ما تاثیر داشته است اما کافی نیست که صرفا ما فقط زن باشیم و ما نیازمند خودآگاهی هستیم و اینکه در جامعه چه جایگاهی داریم.
پایان پیام/
دیدگاه شما