4. اسفند 1398 - 5:49   |   کد مطلب: 7123
عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران اظهار داشت: زنان در جامعه نقش های مهمی را ایفا میکنند و نخبه ها و زنان بزرگ زیادی در جامعه داریم و این تصویر سازی رسانه نقش آنها را در جامعه کم رنگ میکند وذهنیت ها را نسبت به نقش زنان در اجتماع عوض میکند.
رسانه جمعی از نقش زنان در جامعه تصویرسازی غلطی دارد

به گزارش شبنم ها به نقل از زنان خبر اعظم راوردراد عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به رابطه زنان با رسانه عنوان کرد: وقتی به محتوای رسانه جمعی دقت میکنیم به زنان فعال و نخبه ای که ما در جامعه داریم شباهتی ندارند.

وی افزود: توضیح کوتاه و مختصر نقش زنان را در رسانه میتوان اینطور بیان کرد که کاهش ارزش اجتماعی رسانه ها و برنامه های تولید شده توسط زنان را نیز در رادیو تلویزیون شاهد هستیم.

راوردراد ادامه داد: در دسته بندی مشاغل کارگری را به عنوان یقه سیاه و کارمندی و پشت میزنشینی را یقه سفید میخوانند و مشاغلی که زنان در آن حضور بیشتری دارند به عنوان یقه صورتی انتخاب شده است و مشاغل یقه صورتی ارزش و مقامشان از مشاغل سفید پایین تر است

عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران اظهار داشت:در مطبوعات بازنگری نقش زنان در جامعه به عنوان قربانی است و در سینما و تلویزیون بازنمایی کلیشه ای از زنان وجود دارد.

وی گفت: تداوم نگاه نابرابر در میان زنان  و موانع کار فرهنگی زنان در رسانه ها نیز دیگر مشکلات حضور فعال زنان در رسانه ها است.

راوردراد یادآور شد: زنان در رسانه های ما فردی ساده و گول خورنده هستند که فقط مشغول خانه داری اند و کاری جز قهر کردن ندارند ولی این تصویر سازی بسیار غلط است و نقش اصلی زنان خانه دار امروزه ی ما این نیست.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران مطرح کرد:  زنان در جامعه نقش های مهمی را ایفا میکنند و نخبه ها و زنان بزرگ زیادی در جامعه داریم و این تصویر سازی رسانه نقش آنها را در جامعه کم رنگ میکند وذهنیت ها را نسبت به نقش زنان در اجتماع عوض میکند.

وی در پایان افزود: در فرهنگ چند صد ساله ی ما همیشه مردان تصمیم گیرنده و پایه بوده اند و آن فرهنگ امروز نیز در ما تاثیر داشته است اما کافی نیست که صرفا ما فقط زن باشیم  و ما نیازمند خودآگاهی هستیم و اینکه در جامعه چه جایگاهی داریم.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار