18. تير 1398 - 11:14   |   کد مطلب: 7304
استاد حوزه و دانشگاه گفت: با پیشرفت ابزار و تکنولوژی‌هایی که روز به روز با امکانات جدید در اختیار بشر قرار می‌گیرد، فرصت‌های بسیاری برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های دینی و اسلامی در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد که باید به نحو شایسته‌ای از آنها استفاده کنند.
 از فرصت های جدید برای ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) بهره برداری شود

 به گزارش شبنم ها، سید جواد میرخلیلی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار طنین یاس با بیان اینکه امروزه فرصت بسیار خوبی برای ترویج سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام فراهم شده است، گفت: با پیشرفت ابزار و تکنولوژی‌هایی که روز به روز با امکانات جدید در اختیار بشر قرار می‌گیرد، فرصت‌های بسیاری برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های دینی و اسلامی در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد که  باید به نحو شایسته‌ای از آنها استفاده کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: هر چند هر تکنولوژی و ابزار پیشرفته‌ای آسیب‌های خاص خودش را دارد که متخصصان امر باید آنها را آسیب شناسی کنند، اما نباید از فرصت‌های این ابزار غافل شد که در صورت غفلت از این مسئله، دشمنان دین و اسلام گوی سبقت را گرفته؛ کما اینکه تاکنون نیز از این ابزار برای هجمه به مقدسات دینی و اسلامی بهره برده‌اند و این وظیفه همه متدینین را دشوارتر می‌کند و می بایست از این امکان نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: در این میان ترویج سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام که حقیقتا الگوی بی‌نظیری به شمار می‌روند، از اهمّ این فرصت‌هاست که می‌بایست تمامی کسانی که می‌توانند و دانش و نیز علم بهره برداری از آن امکانات را دارند، بیش از دیگران وارد این میدان شده و برای ترویج و تبلیغ سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام تلاش کنند.

میرخلیلی ادامه داد: وقتی سخن از سبک زندگی اهل بیت به میان می آید، منظور کلیه جوانب و سیره و شیوه زندگی اهل بیت است که شامل موارد مختلفی می شود که بسیار جای کار دارد و علی رغم اینکه تاکنون همایش ها و سمینارهای مختلفی در این راستا برگزار شده ولی همچنان واکاوی سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام که مبتنی بر قرآن می باشد، باید مورد توجه محققان و پژوهشگران باشد.

وی در ادامه از استفاده بهینه از فضای شبکه های اجتماعی سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد: امروزه پتانسیل شبکه های اجتماعی بسیار خوبی در جهت نشر ارزش‌ها اصول رفتار و سبک زندگی اسلامی وجود دارد که می‌بایست به آن توجه ویژه شود .

وی با اظهار به اینکه امروزه وقت صرف کردن در شبکه های اجتماعی  امری عادی در بین جوانان است گفت: همه مسئولین امراز این مرکز توجه و تمرکز جوانان می‌بایست بهره گیرند و حداکثر استفاده و بهره را در جهت رشد و شکوفایی ذهنی آنها به کار گیرند .

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار