8. مهر 1394 - 11:43   |   کد مطلب: 7483
برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان ایران با شعار «زن، قلب خانواده» به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.
روزشمار هفته سلامت زنان اعلام شد

به گزارش شبنم ها به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ابلاغ بر اهمیت سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور تاکید کرد.

 

وی، زنان را محور و مدیر سلامت خانواده و یار و همکار ارائه دهندگان خدمات در سیستم سلامت دانست و افزود: بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خودمراقبتی و مراقبت در منزل به عهده زنان بوده و مرگ و میر، ناتوانی و رفتارهای آنها،‌ همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

سیاری با تاکید بر یادگیری رفتار در خانواده و نقش مادران در شبکه یادگیری اجتماعی گفت: آثار رفتارهای زنان و مادران برجنبه های مختلف سلامت و بیماری و تاثیر آن در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده غیرقابل انکار است.

 

معاون بهداشت در ادامه گفت:: در کشور ما هفته ملی سلامت بانوان ایران در مهرماه هر سال با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی در خصوص مهمترین اولویتهای سلامت زنان به کل جامعه از جمله زنان، مردان، مدیران و سیاستگذاران برگزار می شود و شعار هفته مذکور در سال جاری «زن، قلب خانواده» خواهد بود.

 

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، سیاری در پایان تاکید کرد: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکاری همه گروه‌های ذینفع درون و برون بخش و با هماهنگی معاونت بهداشت به ویژه گروه سلامت خانواده و گروه آموزش و ارتقای سلامت با استفاده از رسانه‌های محلی، فعالیت‌های هفته مذکور را با تاکید بر کاهش بیماری قلبی - عروقی به نحو احسن برنامه ریزی کنند.

 

گفتنی است؛ هفته ملی سلامت بانوان ایران از 16 تا 22 مهرماه با عناوین سلامت زنان، سلامت نسل امروز و آینده – سلامت زنان، سلامت خانواده‌ها - شادابی زنان، شادکامی خانواده، نشاط اجتماعی - سلامت قلب زن، سلامت قلب خانواده - محیط کار سالم، سلامت زنان شاغل - جامعه سالم، سلامت اجتماعی زنان - زنان سالم، پیشگامان مراقبت از خود واعضای خانواده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار