10. آبان 1394 - 10:51   |   کد مطلب: 7865
مسئول سازمان بسیج خواهران کشور با اشاره به این‌که آمریکا در برابر مردم ایران همواره رفتار خصمانه‌ایی داشته، اظهار داشت: پیشینه آمریکا نه تنها در نزد مردم ایران اسلامی، بلکه در نزد جهانیان بسیار بد سابقه است؛ به‌طوری‌که همگان این دولت استکباری را دولتی بد عهد، متجاوز، متعدی نسبت به سرمایه‌های ملی و به‌طور کلی یک استثمارگر می‌شناسند.
اصلانی: ایستادگی بر آرمان‌ها راه نفوذ آمریکا را خواهد بست

به گزارش شبنم ها به نقل از  مهرخانه، مینو اصلانی با اشاره به مذاکرات اخیر فیمابین ایران و آمریکا در بحث هسته‌ایی گفت: اگر ما در این مذاکرات در کنار چنین دولت استعمارگری نشستیم و گفت‌وگو کردیم، تنها به‌دلیل احقاق حق و رفع تحریم‌های ظالمانه‌ایی بود که در سایه بهانه‌جویی‌های آمریکا در دانش هسته‌ای بر اقتصاد ما سایه افکنده بود؛ لذا مذاکره ما با آمریکا تنها حول این محور آنهم با شرایط حفظ عزت و اقتدار و مصالح ملی کشور صورت گرفت.

او با اشاره به این‌که ما هیچ‌گونه ارتباط دیگری با آمریکا نداریم، افزود: در موارد دیگر هیچ زمینه گفت‌وگو و مذاکره‌ایی با آمریکا وجود ندارد؛ چون آمریکا دارای خلق و خوی استثماری، فرصت‌طلبی، بدعهدی و پیمان‌شکنی است که با این اوصاف، ما وجه مشترکی با آمریکا نداریم که بخواهیم با او صحبت کنیم و مادامی هم که مطمئن نشویم که آمریکا دست از سیاست‌های استعماری خودش برنداشته است، هیچ‌گاه با او در هیچ زمینه دیگر مذاکره نخواهیم کرد.

اصلانی به پروژه نفوذ آمریکا به داخل کشور در سایه برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا در فرآیند نفوذ خود در دوران پسابرجام سعی خواهد از ظرفیت‌های چندپهلوی برجام استفاده کند و از این حفره‌ها در فضای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور نفوذ کند.

مسئول سازمان بسیج خواهران کشور امتیاز بازرسی‌هایی که درسایه برجام امکانش تا حدودی فراهم شده را یک حفره نفوذی برشمرد و عنوان کرد: این نظار‌ت‌ها می‌تواند فرصتی برای بهره‌برداری آمریکا و تابعانش فراهم کند.

اصلانی مهم‌ترین بخشی را که آمریکا در پروژه نفوذ به آن نظر دارد را خط مقاومت و اعتقادات دانست و در همین رابطه گفت: آمریکا در برجام و بهتر بگوییم در طی مذاکرات ابتدا به‌دنبال اعتمادسازی است و سپس نفوذ نرم را دنبال می‌کند. یکی از این زمینه‌ها مباحث فرهنگی است که آمریکا برای نفوذ بدنبال آن است.

طولانی و فرسایشی‌کردن روند اجرای برجام از دیگر نکاتی بود که اصلانی از آن به عنوان محلی برای نفوذ یاد کرد و در این رابطه اظهار داشت: همانطور که الان مشاهده می‌کنید در بحث لغو تحریم‌ها، مکانیسم‌های متفاوتی دیده شده است. در برخی جاها سخن از تعلیق می‌آورند. برخی جاها شرایط گذاشته‌اند.

او در رابطه با چگونگی مقابله با نفوذ آمریکا در کشور نیز گفت: ما برای این‌که بتوانیم جلوی نفوذ را در سایه برجام و احیاناً پس از آن بگیریم، ابتدا باید بر روی اجرای تعهداتی که غرب و آمریکا در طول مذاکرات داده‌اند، ایستادگی کنیم. باید ابتدا آن‌ها گام‌هایی را بردارند؛ آن‌گاه ما به سمت اجرای تعهداتمان قدم برداریم. باید بسیار مراقب بود که ارتباط با آن‌ها تنها در چارچوب همین مذاکرات باشد و جلوی زیاده‌خواهی‌های آن‌ها بایستیم.

راه دیگر برای مقابله با نفوذ آمریکا از نگاه مینو اصلانی ایستادگی بر آرمان‌ها و شعارهایمان است که دراین‌باره گفت: باید نسبت به سخنان و عملکردشان حساس باشیم. کوچک‌ترین اظهارنظری را باید پاسخ داد و کمترین عملی را جواب داد که اگر این‌گونه نباشد، به نظر می‌رسد که با رفتار و گفتار آن‌ها، ما مشکلی نداریم و به نوعی آن‌ها را تأیید می‌کنیم و اگر اینگونه هم نشود، در مرحله بعدی آن‌ها یک گام جلوتر خواهند آمد و زیاده‌خواهی جدیدی را مطرح می‌کنند.

او ادامه داد: من دونمونه از عملکردها که باید در  قبال آن عکس‌العمل بهتری صورت می‌گرفت را مثال می‌زنم. اول وقتی که مقصر اصلی ورود خون‌های آلوده از فرانسه به ایران یعنی فابیوس به کشور وارد شد، حداقل کاری که صورت می‌گرفت باید او مجبور به عذرخواهی در این مسئله می‌شد که متأسفانه این امر صورت نگرفت. یا در جایی دیگر تاجر آلمانی به خود جرأت می‌دهد که بگوید باید ادامه ارتباط اقتصادی ما با ایران منوط شود به رسمیت‌شناختن اسراییل از سوی ایران. این‌ها بحث‌هایی است که باید از همان ابتدا به آن‌ها پاسخ داده شود؛ اگرچه برخی از این بحث‌هایشان مصرف داخلی داشته باشد که به‌فرموده مقام معظم رهبری باید پاسخ همین سخنان هم داده شود.

مسئول سازمان بسیج خواهران کشور در پایان اظهار داشت: اگر این اقدامات صورت نگیرد، آن‌ها گمان می‌کنند با دست‌دادن‌ها و پیاده‌روی‌ها این اجازه را دارند که مسایل را یک به یک جلو بیایند تا در نهایت به نتیجه مورد دلخواه خود برسند. پس لازم است اینگونه رفتارها را رصد کرد و پاسخ داد تا جلوی نفوذ آن‌ها گرفته شود.

انتهای پیام /
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار