11. آبان 1394 - 7:45   |   کد مطلب: 7874
فرماندار شهرستان همدان خواستار شد:
استقرار گشت‌های پلیس در محدوده مدارس دخترانه همدان
فرماندار همدان بابیان اینکه باید گزارشی از مراکزی که بیشترین مزاحمت‌ها برای دانش آموزان دختر صورت می‌گیرد تهیه شود، خواستار استقرار گشت‌های پلیس در محدوده مدارس دخترانه همدان شد.
استقرار گشت‌های پلیس در محدوده مدارس دخترانه همدان

به گزارش شبنم ها به نقل از   مهر، علی تعالی پیش از ظهر یکشنبه در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان همدان با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و یاد و خاطره شهید حسین فهمیده، اظهار داشت: کارگروه و شورای آموزش‌وپرورش از اساسی‌ترین شوراهاست که به‌منظور گرفتن نتیجه مناسب و بازخورد اثرگذار می‌توان در حاشیه آن کمیته‌های مختلفی را فعال کرد.

وی با اشاره به اینکه فعال کردن این کمیته‌ها موجب غنا بخشیدن به شورای آموزش‌وپرورش می‌شود، گفت: باید به این شورا و کمیته‌ها توجه کرد چراکه سرمایه‌ای بالاتر و برتر از فرزندان وجود ندارد و پرداختن به مشکلات تعلیم و تربیت فرزندان جامعه و ارائه راه‌حل‌ها حائز اهمیت و در اولویت است.

فرماندار شهرستان همدان با افزودن این نکته که در کمیته برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش تصمیمات خوبی به‌منظور کمک به برنامه‌ها گرفته شد، ادامه داد: بررسی سیستم گرمایشی مدارس یکی از ضرورت‌هاست و با جابجایی اعتبارات به‌طورقطع مشکل مدارسی که با این معضل روبرو هستند را حل می‌کنیم.

تعالی در ادامه با اشاره به مراقبت‌های انتظامی پیرامون مدارس دخترانه، بیان کرد: در این موضوع دو مسئله حساسیت اولیا و حساسیت دستگاه‌های حکومتی مطرح است.

وی بابیان اینکه اولیا دانش آموزان خود باید این حساسیت را داشته باشند که فرزند آن‌ها تا چه فاصله زمانی باید در منزل حضورداشته باشد، ادامه داد: نیروی انتظامی باوجود گستردگی وظایف و توان و امکانات محدود تا حدی می‌تواند در این موضوع ورود یابد.

فرماندار شهرستان همدان با اضافه کردن این نکته که اولیا باید در این زمینه توجیه شوند، گفت: گاهی اولیای دانش آموزان به دلیل مشغله‌ کاری از این مسئله غافل می‌شوند و نیاز به تلنگری برای توجه بیشتر به امور فرزندان خوددارند.

تعالی ادامه داد: تشکیل و برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان با دعوت از کارشناسان اجتماعی و نیز کارشناسان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های نیروی انتظامی به‌منظور بازگو کردن هشدارها ضروری است تا برخی اولیا بی‌تفاوت از این موضوع عبور نکنند.

وی همچنین با ضروری دانستن راهنمایی‌ها و تذکرات معاونان پرورشی در مدارس و گوشزد کردن هشدارها به دانش آموزان دختر، یادآور شد: فرزندان ما ساده و پاک‌دل هستند و گاه با ابراز محبت یک گرگ که خود را در لباس میش قرار داده تحت تأثیر قرار می‌گیرند و درصورتی‌که مسئولان مدارس از فضای هرچند کوتاه برنامه‌های قبل از کلاس‌ها برای بیان این معضلات بهره بگیرند با تکرار این بازگویی‌ها به‌طور حتم دانش آموزان را آگاه می‌کنند.

تهیه گزارشی از مراکزی که بیشترین مزاحمت‌ برای دانش آموزان دختر صورت می‌گیرد

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه با همکاری دفتر سیاسی فرمانداری، نیروی انتظامی و آموزش‌وپرورش باید گزارشی از مراکزی که بیشترین مزاحمت‌ها برای دانش آموزان به‌خصوص دختران صورت می‌گیرد تهیه شود، افزود: این طرح با عنوان طرح برخورد و جمع‌آوری اراذل‌واوباش در این مراکز از سوی نیروی انتظامی صورت خواهد گرفت.

تعالی در ادامه سخنان خود به طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از اساسی  و مؤثرترین برنامه‌های جاری دولت اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر طرح سلامت دهان و دندان در مدارس ابتدایی در حال اجراست و در موضوع بهداشت دهان و دندان که همواره بخش مهمی از بهداشت است ورود خوبی انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هزینه‌های خانواده‌ها صرف درمان هزینه‌های مربوط به دندان و مشکلات آن می‌شود، گفت: اگر در سن خاصی به دندان‌ها رسیدگی نشود هزینه‌های مربوط به آن در سال‌های بعد به‌شدت افزایش میابد و این طرح کمک چشمگیری به کاهش هزینه خانواده‌ها در این حوزه و سلامتی دندان و دهان کودکان می‌کند.

فرماندار همدان به موضوع سرویس‌های مدارس که خارج از چارچوب اقدام به تردد و جابجایی دانش آموزان می‌کنند نیز اشاره و عنوان کرد: تاکسی‌رانی باید نظارت بیشتری بر نرخ‌گذاری و تعداد سرنشینان این خودروها داشته باشد.

تعالی با اشاره این مشکل که آب برخی مدارس روستایی نیز قطع‌شده است، گفت: تعداد مدارس و چگونگی بروز این مشکل از دهیاران روستاها استعلام شود.

وی همچنین به اعتبارات برنامه‌ها به میزان پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در فصل کاری آموزش‌وپرورش که در کمیته برنامه‌ریزی تعیین شد اشاره کرد و افزود: ۴۷۰ میلیون تومان برای مدارس ابتدایی، ۳۰۳ میلیون تومان برای مدارس راهنمایی، یک میلیارد تومان برای آموزش متوسطه نظری، ۵۰۶ میلیون تومان برای آموزش متوسطه فنی حرفه‌ای، ۵۵۰ میلیون تومان برای مدارس استثنایی، ۳۸۷ میلیون تومان به‌منظور تعمیر و تجهیز ساختمانی مدارس شهرستان‌ها، ۶۹۰ میلیون تومان برای تجهیز اردوگاه‌ها، دو میلیارد تومان برای تجهیز سالن‌ها و امکانات ورزشی دانش‌آموزی و ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای دبیرستان ماندگار از مجموعه اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی اختصاص یافت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار