20. آبان 1394 - 10:03   |   کد مطلب: 8005
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان از برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب خانواده» در سطح دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: در تنظیم کتاب خانواده، بیش از ۱۰۰ سخنرانی مقام معظم رهبری به‌کار رفته است.
 مسابقه کتابخوانی «کتاب خانواده» در همدان برگزار می‌شود

به گزارش شبنم ها جواد تهذیبی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: این توفیق فراهم شد تا با همراهی و مشارکت صمیمانه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی استان بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و اهتمام و تشویق جوانان این سرزمین به تشکیل خانواده همراه با فرزندانی صالح گامی هر چند کوچک برداریم.

وی با اشاره به کتاب خانواده تصریح کرد: در تنظیم کتاب خانواده، بیش از 100 سخنرانی مقام معظم رهبری به کار رفته است که اغلب این سخنرانی‌ها مربوط به جلسات خطبه‌خوانی عقد، نشست اندیشه راهبردی با موضوع زن و خانواده، جلسات با بانوان نخبه و جلسات به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) است.

تهذیبی اضافه کرد: در این کتاب از سبک «ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری» استفاده شده، به گونه‌ای که خواننده احساس می‌کند یک گفت‌وگوی پدرانه بین پدر و فرزندان برقرار شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به تخفیف 50 درصدی کتاب ویژه دانشجویان یادآور شد: این کتاب با توجه به مشارکت و مساعدت از مبلغ چهار هزار تومان به دو هزار تومان کاهش یافت تا همه دانشجویان توانایی تهیه آن را داشته باشند.

وی در ادامه به زمان برگزاری مسابقه کتابخوانی خانواده اشاره و تصریح کرد: تبلیغات و ثبت‌نام این مسابقه از 20 آبان توسط معاونت ها فرهنگی دانشجویی تمامی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان همدان آغاز و تا هفتم دی ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آزمون مسابقه کتابخوانی خانواده روز دوشنبه 14 دی ساعت 12:30 برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوری این مسابقه تا تاریخ 25 دی به انجام می‌رسد و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

تهذیبی در بخش دیگری با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص مسابقه کتابخوانی خانواده یادآور شد: تبلیغات این مسابقه توسط جهاددانشگاهی به میزان مورد نیاز در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت که گسترده این تبلیغات در سطح دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی استان خواهد بود.

وی در پایان همچنین، به نحوه ثبت‌ نام دانشجویان برای شرکت در این مسابقه اشاره و بیان کرد: دانشجویان می‌توانند به دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای ثبت‌نام مراجعه کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار نفر دانشجو در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان تأکید کرد: از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌های همدان طی سال‌های 93 و 94 درحوزه خانواده و ازدواج برگزار شده، بیش از 30 کارگاه و نشست تخصصی است که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب دانشجویان همراه بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار