1. اسفند 1394 - 10:33   |   کد مطلب: 9402
مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در امور زنان و خانواده گفت: جامعه فعلی ایران حضور زنان را به عنوان عناصر تاثیر گذار پذیرفته است و زنان نیز این تاثیرگذاری را ثابت کردند و باید به سمتی برویم که این پذیرش در عمل و در عرصه‌های مختلف نیز دیده شود. اکنون با سال‌های گذشته انقلاب بسیار فرق کرده‌ایم.
زنان حضور تاثیرگذار خود را در عرصه های مختلف ثابت کردند

به گزارش شبنم ها، سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در امور زنان و خانواده در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به  زمینه‌های حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی بیان کرد: زمینه سازی برای افزایش حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی، سیاسی و اجتماعی و مشارکت فعالانه آن‌ها در امور کشور از جمله موضوعاتی است که در سال‌های اخیر در حوزه زنان مطرح بوده است و همزمان با طرح این موضوعات، آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی پرشماری نیز دامنگیر حوزه زنان بوده که با توجه به ریشه‌های اقتصادی نیازمند تصمیم گیری‌های جدی از سوی زنان برای حضور پر رنگ‌تر در جامعه است.

وی افزود: در بحث کارآفرینی باید نهضت زنان برای کارآفرینی شروع شود و آنچه ما به عنوان نهضت کار آفرینی به آن فکر می‌کنیم، هدف‌مان همه زنان و مردانی است که در این کشور معتقدند تحقق اقتصاد مقاومتی، سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه‌های ۵ ساله در گروی ایجاد نهضت کارآفرینی است.

جلودارزاده ادامه داد: از آنجایی که این فضا قبلا به وجود آمده اما در یک شرایط ۱۰ ساله شرایط و تعادل به هم خورده است اکنون باید با یک فشار اجتماعی یا یک نهضت اجتماعی، یک حرکت آرام و معقول مردمی ایجاد شده و فضا را تغییر دهد و باید توجه دست اندرکاران به این مسئله جلب شود که باید برنامه ریزی و بسترسازی برای توسعه فضای کار آفرینی در کشور شود.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در امور زنان و خانواده گفت: اگر بخواهیم به رونق اقتصادی برسیم در حال حاضر همه باید تمرکز روی ایجاد کار و شغل داشته باشند و دولت نیز در این میان باید برنامه ریزی و بسترسازی کند تا تراکم رعایت شده و تعادل حفظ شود.

وی تاکید کرد: در آموزه‌های دینی ما مطرح است که بیکاری فساد به همراه دارد و اگر جامعه بخواهد اقدام فرهنگی داشته باشد، برای کاهش میزان فساد در بخش‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید در کاهش بیکاری تلاش کند و این کار است که می‌تواند همه را به دنبال یک هدف مقدس تربیت کند.

جلودارزاده اظهار داشت:  قبلا سیستم ایرانی داشتیم که در آن زن نقش سنتی داشت، این نقش سنتی هم مادری، هم همسری و هم مدیریت خانواده بود که در تربیت فرزندانش برای کارکردن و ورود به اجتماع نقش داشت و در این نقش، زن خودش در خانه صنعتی را انجام می‌داد و در تقویت و حمایت همسرش برای پیشرفت نقش داشت.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در امور زنان و خانواده  تصریح کرد: در دنیای مدرن آن ویژگی‌ای که به زن اجازه می‌داد خودش نان آور خودش بوده و نیروی رشد یافته باشد را از او گرفتیم و این مشکلاتی را برای زنان ایجاد کرد و بعد از انقلاب باورهای بعضی دوستان می‌گفت که زن باید مادری کند اما شهرنشینی سبب شد تا این نقش از زن گرفته شده و مقدماتی که برای زندگی غرب‌گونه فراهم شود و در نتیجه اکنون دچار عدم توازن انرژی زنانه در جامعه هستیم.

وی مطرح کرد: اکنون هیچ زنی را پیدا نمی‌کنید که از شرایط محدود کردن زنان برای مشارکت اجتماعی راضی باشد و همه زنان خواستار افزایش مشارکت در اداره امور جامعه هستند و اکنون که بحث سهم ۳۰ درصدی زنان مطرح شده آن‌ها این را برای قدرت‌طلبی نمی‌خواهند بلکه به دنبال جامعه معتدل هستند که در آن زنان احساس امید کرده و شرایط رشد داشته باشند.

جلودارزاده یادآور شد: خانم‌های کارخانه دار هستند که ۵ هزار مرد برایشان کار می‌کنند و مشکلی ندارند و این نشان می دهد جامعه فعلی ایران حضور زنان را به عنوان عناصر تاثیر گذار پذیرفته است و زنان نیز این تاثیرگذاری را ثابت کردند و باید به سمتی برویم که این پذیرش در عمل و در عرصه‌های مختلف نیز دیده شود. اکنون با سال‌های گذشته انقلاب بسیار فرق کرده‌ایم.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در امور زنان و خانواده عنوان کرد: معتقدم به زودی در یک یا دو دوره آینده مجلس مجبور خواهد شد که سهمیه را برای زنان اعمال کند، چراکه در غیراین‌صورت زنان روز به روز فقیر‌تر می‌شوند و در احزاب هم به خاطر ریسک بالایی که دارند کمتر حضور پیدا می‌کنند و در این شرایط نیازمند وجود قوانینی برای افزایش حضور زنان خواهیم بود.

انتهای متن/*

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار