12. اسفند 1394 - 10:00   |   کد مطلب: 9592
تلگرام به عنوان عضو جدیدی وارد خانواده ها شده و جوانان و نوجوانان ما را به خود مشغول کرده که این موضوع باید آسیب شناسی شود.
تلگرام و آینده ای که برای جوانان و نوجوانان دارد

به گزارش شبنم ها به نقل از نافع؛ ییشتر دنیای مجازی و اینترنت و برنامه هایش برای ارتباط افراد با یکدیگر مزیت و معایبی داشت که همه سنین و اقشار از آن استفاده می کردند، اما اکنون تلگرام به عنوان عضو جدیدی وارد خانواده ها شده و جوانان و نوجوانان ما را به خود مشغول کرده است که این موضوع باید آسیب شناسی شود.

فرزندان ما در سنینی مشغول به تلگرام می شوند که فعال و دارای ذهنی کنجکاو هستند و همچنین روح و فکر ناب و بکری دارند که می شود از آن ها بهترین بهره ها را برد و همچنین به لحاظ جسمی آن ها می توانند با ورزش های مناسب، جسم و در ادامه روح خود را بسازند، اما با وجود تلگرام حاضرند مدت ها در گوشه ای نشسته و بی حرکت در آن غرق شوند و خدا می داند که چه مطالب گمراه کننده و حتی تصویرهایی را وارد روح و ذهن و در افکار خود می سازند.

از جمله دیگر آسیب های این پدیده نو می توان گفت، تغییر دیدگاه های جوانان و نوجوانان است . به طوری که دید و منش آن ها را به زندگی تغییر داده به گونه ای که آنها را به سوی اهداف دیگری که سهمی در پیشرفت و تعالی در زندگی ندارند بکشاند.

همچنین می توان به تغییر سبک زندگی فرزندانمان اشاره کرد که این پدیده چقدر توانسته در این زمینه موفق عمل نماید به طوری که حتی در میهمانی ها نیز این امر اثر خود را گذاشته است و به جای بازی های شاد و مفرح و حتی صحبت ها و حرف های سازنده و یا شوخی های مخصوص این دوران و یا حتی دور هم بودن ها ، فرزندان ما مدت ها چشم خود را به تلفن های همراه خود می دوزند. متاسفانه عدم شناخت و آگاهی جوانان و نوجوانان از چگونگی استفاده صحیح از این ابزار فناوری موجب نگرانی والدین وهمچنین مراکز آموزشی شده است که به نظر می رسد یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح و اصولی را می طلبد که جوانان ما از همه نوع ابزار ارتباطی، استفاده صحیح و شایسته ای را داشته باشند. حال در نظر بگیرید اگر از این امکانات به نحو مطلوب و مناسبی استفاده شود چه اثرات مفید و به سزایی دارد . به عنوان مثال تبادل اطلاعات علمی ، مذهبی و یا مواردی از این قبیل.

اما اکنون تنها چیزی که مشاهده می شود عدم استفاده مطلوب از این امکانات است که کوچک و بزرگ و خانواده ها را درگیر کرده  و حتی با زدن یک کلید غلط چه اطلاعات محرمانه ای که در فضای تلگرامی پخش شده و موجب اختلاف در سطح خانواده ها شده است ویا با ایجاد دلبستگی های کاذب چه خطراتی برای نسل حساس و تاثیر گذار ما دارد.

بهتر است همه و همه و در مرحله اول خانواده ها به دقت به این مسئله ورود نمایند و به آینده فرزندانشان حساس باشند چرا که به راحتی جبران نمی شود. داشتن برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت و ساعات بیکاری، ورزش منظم و مطالعه مفید و همچنین داشتن یک کتابخانه ای کوچک و زیبا  در منزل و یافتن دوستانی خوب می تواند تا حدودی فرزندان ما را سرگرم کرده و علاقمندی آنها را به حضور در شبکه های اجتماعی کم کند.

امیدواریم که همه جامعه از نقشه های شوم دشمنان و بیگانگان برای منحرف کردن نسل آینده ساز این مملکت بیدار شوند و فرزندان این آب و خاک را از خطری که در کمینشان است با ارائه دانش و آگاهی و معرفت زایی ایمن کنند.

اعظم مرادی صالح

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار