17. اسفند 1394 - 9:18   |   کد مطلب: 9681
مدیرکل بنیاد شهید استان همدان:
۶۰۰ خانواده شهدا در استان همدان تجلیل می‌شوند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ یادواره شهدا به صورت مردمی در استان برگزار می‌شود گفت: ۶۰۰ خانواده معزز شهدا به مناسبت روز شهدا در استان همدان تجلیل می‌شوند.
۶۰۰ خانواده شهدا در استان همدان تجلیل می‌شوند

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم، ناصر عارف در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: 22 اسفند 83 در تقویم رسمی کشور به عنوان سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام(ره) و روز شهدا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر با برگزاری برنامه‌های ویژه 35 درصد جامعه با روز بزرگداشت شهدا آشنا شدند افزود: با استفاده از ظرفیت مردمی و توانمندی سایر دستگاه‌های اجرایی باید عظمت این روز در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا بیان کرد: در هفته منابع طبیعی با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش با مزین به نام شهدا، کاشت نهال و درخت انجام گرفت.

وی با اشاره به برگزاری طرح «سپاس» از 22 بهمن تا 22 اسفند ماه گفت: در راستای اجرای این طرح 600 خانواده معزز شهدا تجلیل می‌شوند و همچنین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت نیز مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

عارف با اشاره به اینکه سالانه بیش از 500 یادواره شهدا در استان همدان برگزار می‌شود افزود: این یادواره‌ها توسط مردم علاقه‌مند به شهدا و پایگاه‌های مقاومت بسیج با جمع‌آوری خودیاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با فرهنگسازی باید مراسم روز بزرگداشت شهدا به صورت مردمی برگزار شود عنوان کرد: مراسم وداع با شهدای گمنام تازه تفحص شده در 21 اسفندماه با حضور گسترده مردم همدان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز اظهار داشت: سالانه 30 هزار نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می‌شوند.

روح‌الله عروجی افزود: در پایان هر سال نیز جشنواره‎ ملی به مدت یک هفته تحت عنوان «رهاورد سرزمین‌های نور» در خرمشهر برگزار می‌شود و در این جشنواره جای استان همدان برای معرفی شهدای شاخص و شهدای مدافع حرم بسیار خالی است.

وی بیان کرد: لازم است دستگاه‌های فرهنگی استان در این جشنواره برای تبیین نقش مردم و رزمندگان استان همدان در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور فعالی داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار