6. خرداد 1396 - 13:09   |   کد مطلب: 16924
تقدیر مسئول بسیج جامعه زنان از پرچمدار کاروان ایران در بازیهای همبستگی اسلامی:
برافراشته شدن پرچم ایران با نماد حجاب و عفت بدست مه لقا جامه بزرگ
مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان به دیدار مه لقا جامه بزرگ، پرچمدار کاروان ایران در بازیهای همبستگی اسلامی رفت و از وی تقدیر کرد.

به گزارش شبنم همدان، 

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان به همراه مدیریت خواهران تربیت بدنی  و مدیریت خواهران بسیج ورزشکاران  سپاه انصار الحسین به دیدن مه لقا جامه بزرگ، بانوی تیر انداز همدانی و پرچمدار کاروان ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی رفتند.

 

در این دیدار ستاری نوید ضمن تبریک به جامه بزرگ برای مدال آوری در این مسابقات از وی به عنوان بانوی محجب ورزشکار که رسالت ترویج الگوی حجاب زن مسلمان  ایرانی را در سطح بین المللی بر دوش کشیده است تقدیر کرد.

ستاری نوید بیان داشت : وجود دختران موفق و با اخلاق و متدین مانند جامه بزرگ در مجامع ورزشیِ بین المللی موجب سربلندی همه زنان ایران و همه زنان مسلمان است و این ورزشکار محجب و با اخلاق  توانسته اند با حفظ ارزش های یک زن مسلمان،  ثابت کند بر خلاف تصور برخی فرهنگ ها  حجاب محدودیت نیست و بانوان محجب می توانند در سطح جهانی به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

در این دیدار صمیمی و دوستانه مه لقا جامه بزرگ در مورد پرچمداری کاروان  ایران گفت. خاطره ای که شیرینی آن به کام شنوندگان هم شیرین نشست. وی گفت:  یک هفته قبل از مسابقات در اولین ساعات صبح شنبه و قبل از شروع تمرین پیامی از سوی روابط عمومی کمیته المپیک دریافت کردم که حامل خبر پرچمداری کاروان ایران برای من بود.

بانوی تیرانداز همدانی ضمن اشاره به وظیفه خطیر پرچمداری کاروان یک کشور بیان کرد: با شنیدن این خبر مسرت بخش سنگینی مسئولیت این کار را بر دوشم حس کردم. تا پیش از این همواره سعی داشتم به عنوان یک بانوی ورزشکار ایرانی که در میدان های رقابت جهانی ظاهر می شود، نماینده عقاید و رفتار و فرهنگ بانوان سربلند سرزمینم باشم. اما این بار به عنوان پرچمداری که پیشگام کاروان بودم این وظیفه سنگین تر میشد.

وی افزود: با همه وجود تلاش کردم که این وظیفه را به نحوی شایسته انجام دهم و امیدوارم توانسته باشم در این جایگاه موفق عمل کنم.

جامه بزرگ گفت: در سال 89 در مسابقات قهرمانی جهان پرچمدار تیم تیراندازی بودم اما پرچمداری کاروان ایران در این مسابقات اولین تجربه من بود.  دوستان من نیز با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدند و با وجود اینکه مسابقه آنها روز بعد از رژه بود و می توانستند در رژه شرکت نکنند همراه من در رژه شرکت کردند.

این بانوی ورزشکار که دانشجوی فیزیک هسته ای دانشگاه بوعلی سینای همدان است بیان کرد: ورزش حرفه ای دشواری های زیادی دارد و همواره زندگی ورزشکاران حرفه ای پر از استرس است و دوری از خانواده و فشار ورزش و درس در کنار یکدیگر شرایط را سخت تر می کند اما این نکته که می میتوانم  با تلاش در عرصه ورزش حرفه ای  توانایی کشور خود را در سطح جهانی نشان می دهم موجب می شود همه مشکلات را با جان و دل بخرم و با احساس مثبت راهم را ادامه دهم.    

جامه بزرگ  در مورد بهترین لحظه یک ورزشکار گفت: برای یک ورزشکار شیرین ترین اتفاق لحظه ای است که پرچم کشورش در میادین بین المللی بر افراشته می شود و این بهترین حس یک ورزشکار است و همین باعث می شود بتوانیم با همه مشکلات دست و پنجه نرم کنیم و ورزش را ادامه دهیم.

وی افزود: من با وجود آسیب دیدگی از ناحیه کتف که در بازیهای المپیک برای من رخ داده بود  در این مسابقات شرکت کردم و با وجود 8 ماه دور بودن از میادین ورزشی برای رسیدن به هدفم جنگیدم و همه تلاشم را برای به نتیجه رسیدن انجام دادم.

مه لقا جامه بزرگ در مورد عواملی که وی را در رسیدن به این موفقیت ها یاری کردند گفت: برای موفقیت یک ورزشکار باید مجموعه ای از عوامل دست به دست هم دهند. در رشته تیراندازی آرامش ذهن یکی از فاکتورهای اساسی است و خانواده من با همراهی و فراهم کردن بستری مناسب همیشه مرا یاری کردند و بیش از من در این راه اذیت شدند و من موفقیتم را مرهون صبر و بردباری پدر، مادر و خواهرم می دانم.

وی افزود: عواملی مانند شرایط تمرین و امکانات و فدراسیون و مربی ها نیز در موفقیت یک وررزشکار نقش آفرینند

وی به عنوان کلام آخر خطاب به جوانان هم سن خود گفت: اولین گام برای موفقیت این است که هرکس به دنبال کاری که به آن علاقه دارد برود و در مسیر خود پشتکار داشته باشد. اگر علاقه و پشتکار با هم جمع شوند حتما ما موفق خواهیم شد.

در پایان این دیدار، مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان  با اهدای یاد بود و گل به مه لقا جامه بزرگ موفقیت وی در عرصه ورزش و اخلاق را ارج نهاد.

انتهای پیام / ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار