12. تير 1396 - 23:03   |   کد مطلب: 17489
مدیر کل بیمه روستایی استان با اشاره به اینکه در طرح بیمه بازنشستگی روستایی افراد بالای ۷۰ سال با داشتن ۱۰ سال سابقه بیمه می‌توانند از طرح بازنشستگی استفاده کنند گفت: امسال بیش از ۱۱۰۰ نفر در استان همدان مشمول این طرح می‌شوند.

به گزارش شبنم ها، 

به نقل از تسنیم، 

مهدی سماوات عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دهیار در شهرستان ملایر اظهار داشت: در حال حاضر 788 هزار نفر در استان همدان زیرپوشش صندوق‌های بازنشستگی بیمه روستایی هستند و تعداد 1700 نفر از این صندوق حقوق دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر نیز 12 هزار و 800 نفر تحت پوشش صندوق‌های بیمه روستایی هستند گفت: بیمه تکمیلی برای کارگزان امسال باید به رقم 16 هزار نفر برسد‌.

سماوات از انجام طرح ده گردشی در سال 96 خبر و افزود: در این طرح به صورت خانه به خانه با کمک دهیار، معتمدین و شورا‌های اسلامی روستا تمامی افراد بالای 50 سال زن و مرد شناسایی و تحت پوشش صندوق بیمه بازنشستگی قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه‌روستایی و عشایری با اشاره به اینکه تا 30 تیرماه تمامی افراد فاقد بیمه بالای 50 سال مجاز هستند که در این طرح بیمه روستایی ثبت نام کنند گفت: در آینده نزدیک بیمه روستائیان و عشایر به بیمه فراگیر تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه روستایی و صندوق بازنشستگی به عنوان یک ضرورت در برنامه ششم توسعه دیده شده گفت: لازم است توجه ویژه‌ای به صندوق‌های بازنشستگی در کشور داشته باشیم چرا که در حال حاضر ورودی صندوق‌ها از خروجی‌آنها کمتر است و برای اینکه در آینده مشکلی نداشته باشیم لازم است برنامه‌ریزی منسجم و‌ مدونی در این زمینه انجام‌ شود‌.

سماوات با اشاره به اینکه در راستای رشد و توسعه بیمه روستائیان نقطه ضعف‌هایی در بخش کارگزاران و شعبات بیمه وجود داشت گفت: مقرر شده یک شعبه مستقل در مرکز هر بخش با همان کارگزارن و به شکل کمی و کیفی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 93 به بعد 50 درصد به حقوق مستمری بگیران صندوق‌های بیمه روستایی اضافه شده است گفت: استان همدان در 3 سال متوالی در زمینه صندوق‌های بیمه روستایی در کشور جزء استان‌های دوم و سوم کشور بوده است‌.

وی خواستار جدیت و اهتمام دهیاران با کمک معتمدین روستا و شوراهای اسلامی روستا‌ها در راستای شناسایی افراد فاقد بیمه بالای 50 سال و استفاده از این طرح بیمه صندوق‌های روستایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار