27. مرداد 1396 - 9:07   |   کد مطلب: 18161
عشق ورزی و ایجاد رابطه عاطفی با همسر خود باعث استحکام زندگی و کاهش خیانت‌های زناشویی می شود.
ابراز محبت,عشق ورزیدن,خلاء های عاطفی,نقش والدین,زندگی مشترک,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

عشق ورزی در زندگی مشترک تنها مختص روزهای نخستین ازدواج نیست

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : محمدرضا نظامی روان‌شناس خانواده اظهار داشت: یکی از مهم ترین مهارت‌ها در زندگی مشترک زوجین، عشق ورزیدن به یکدیگر است که در مواقعی به علت ناتوانی مردان در ابراز علاقه و مهروزی به همسر، آفت را به زندگی آن ها می‌اندازد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زنان هدف از ازدواج و تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی می‌دانند، افزود: برآورده نشدن نیازهای عاطفی زنان موجب بروز احساس محرومیت شدید در آن ها می‌شود و در این شرایط احتمال خیانت در زندگی زناشویی بالا می‌رود.

نظامی تصریح کرد: برای زنانی که که از کمبود محبت رنج می‌برند، برقراری هرگونه رابطه ای حتی با همسر نیز رضایت بخش نیست و آن ها نمی‌توانند خلأهای عاطفی و درونی خود را جبران کنند و در واقع قادر به دوست داشتن همسر خود نیز نیستند. 

این روان‌شناس خانواده با بیان اینکه والدین نقش مهمی را در آموزش ابراز محبت به فرزندان خود ایفا می‌کنند، افزود: آن دسته از والدینی که در ایجاد روابط عاطفی با فرزندان خود دچار مشکل هستند، به طوری که محبت خود را از فرزندان دریغ و احساسات آنان را سرکوب می‌کنند، موجب می‌شوند تا فرزندانشان از کودکی با معنای ابراز محبت و دوست داشتن بیگانه شوند.

نظامی در پایان بیان داشت: عشق ورزیدن و ابراز محبت فقط لازمه روزهای نخستین ازدواج نیست، بلکه با گذشت زمان نهال نوپای زندگی به درختی تنومند تبدیل می شود که نیاز بیشتری به آبیاری دارد، با ابراز محبت و عشق ورزیدن و علاقه به یکدیگر می‌توان این درخت تنومند را برای همیشه با نشاط، بارور و با طراوت نگهداشت.

انتهای پیام/ص

زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک زندگی مشترک عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر عشق ورزیدن به همسر ابراز محبت ابراز محبت ابراز محبت ابراز محبت ابراز محبت ابراز محبت ابراز محبت ابراز محبت

دیدگاه شما

آخرین اخبار