23. شهريور 1396 - 15:30   |   کد مطلب: 18576
یک کارشناس علوم قرآنی اظهار داشت: کشورهای اروپا و آمریکا به ظاهر مدعی طرفداری از حقوق بشر هستند اما این روزها سکوت معنادار آنهایی که بر طبل حقوق بشر می کوبند در مقابل نسل کشی و کشتار زنان و کودکان امری نابخشودنی است که نشان میدهد حقوق بشر به معنای واقعی مرده است.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, میانمار

دنیای مدرن پر است از ادعاهای کذب و دروغین. کشورهای اروپا و آمریکا به ظاهر مدعی طرفداری از حقوق بشر هستند اما در عمل شاهد مسائل دیگری هستیم. در جهانی که برای کشتار نهنگ ها کمپین نجات و حمایت راه می افتد ، سکوت معنادار  آنهایی که بر طبل حقوق بشر می کوبند در مقابل نسل کشی و کشتار زنان و کودکان  امری نابخشودنی است.

 این روزها; اخبار کشتار مسلمانان میانمار رسانه های جهان را تکان داده است اما همچنان مدعیان حقوق بشر خود را به خواب زده اند و سکوتی به سنگینی مرگ آنها را فراگرفته است.

در خصوص فجایع میانمار گفتگویی با مهدی حامدی کارشناس و مدرس علوم قرآنی انجام دادیم .

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی: راه حل فجایع میانمار اقدام عملی کشورهای مسلمان است

حامدی اظهار داشت :حضرت ایت الله خامنه ای (ظله تعالی ) در کلاس خارج فقه در صبح روز سه شنبه با اشاره به حوادث فاجعه آمیز میانمار از سکوت و بی عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به شدت انتقاد کردند و با تاکید بر اینکه راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت میانمار است خاطر نشان کردند :جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هرنقطه از جهان سریع و شجاعانه اعلام موضع کند .

 

حوادث تلخ میانمار سندی برای مرگ جایزه صلح نوبل است

حامدی تصریح کرد :مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) فرمودند :تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی ها درست نیست. البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تاثیر داشته باشد اما این قضیه یک قضیه سیاسی است زیرا مجری آن دولت میانمار است و در راس آن دولت زنی بیرحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده با این اتفاقات در واقع مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد .رهبر انقلاب اسلامی (ظله تعالی )با انتقاد از اکتفا کردن سازمان ملل به محکوم کردن جنایات میانمار افزودند :مدعیان حقوق بشر که گاهی برای مجازات یک مجرم در یک کشور جنجال و هیاهو به پا می کنند ,در مقابل کشتار و آواره شدن دهها هزار نفر از مردم میانمار هیچ عکس العملی نشان نمی دهند .

 

کارشناس علوم قرآنی: جمهوری اسلامی باید صریحا علیه ظلم حرف بزند

حامدی تاکید  کرد :همان گونه که مقام معظم رهبری(ظله تعالی ) فرمودند:راه چاره این است که دولت های مسلمان عملا وارد مبارزه با قتل عام مسلمانان در میانمار  شوند و فریاد فرو خفته مسلمانان میانمار را در عرصه های جهانی فریاد بکشند. جمهوری اسلامی باید این افتخار را برای خودش حفظ کند که علنا, صریحا  علیه ظلم حرف بزند چه این ظلم در مناطق اشغال شده توسط صهیونیست ها باشد ,چه در کشور یمن و بمباران مردم یمن باشد چه در بحرین یا هر نقطه ای دیگر از زمین باشد .

 

یک دانشجوی رشته فیزیک: کشورهای اسلامی باید حامی مسلمانان میانمار باشند

برای انجام گزارش مردمی در خصوص کشتار مسلمانان گفتگویی با چند تن از دانشجویان انجام دادیم .

سیما هدایتی  دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد  رشته فیزیک اظهار داشت :واقعا این همه ظلم وخباثت و رذالت در دوران ادعای گوشخراش صلح و امنیت و تمدن و حقوق بشر آدم را مچاله می کند. چند روزی بیشتر به شروع ماه محرم نمانده است شاید آن روز افرادی که  صدای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را شنیدند به وجدان خود نهیب زدند که نشنود اما امروز به قدری فریاد تظلم مردم میانمار و دیگر مسلمانان مظلوم به پا خواسته است که دیگر کسی نمی تواند منکر فریاد تظلم خواهی آنان شود. کشورهای اسلامی موظف هستند که پشتیبان و حامی مردم میانمار باشند و صدای انان را عرصه های بین المللی به گوش سازمان های خفته حقوق بشر برسانند .

هدایتی افزود :نباید از یادمان برود که هزاران نفر در میانمار در سکوت معنادار سازمان های حقوق بشری به طرز فجیعی به قتل رسیدند اما افرادی که زنده مانده اند امید به فریادرسی  دیگر مسلمانان دارند .

 

دولت های مسلمان باید در مجامع بین المللی حقوق مسلمانان را فریاد بزنند

فرزانه سماواتی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد الهیات اذعان داشت :هنگامی که سخن از اخلاق و انسانیت به میان می آید قلم های زیادی دست به کار می شوند تا انسانیت و اخلاق را در ذهن مخاطب تصویر سازی نمایند. کشتار فجیع مسلمانان میانمار در بین خون و آتش و قساوت کامل، قلب هر بببیننده ای را به درد می آورد. سالیان سال است که هر از گاهی از کشتار وحشیانه  مسلمانان میانمار تصاویر دلخراشی پخش می شود و عده ای از روشنفکران گمان می کنند این کشتار تنها برای یکبار اتفاق افتاده است .ای کاش این اتفاق باعث بیداری دولت های مسلمان شود و دولت های مسلمان در مجامع بین المللی حقوق ملت هایشان را با شجاعت فریاد بزنند و بگویند چگونه یک جایزه بین المللی به نام صلح نوبل به قاتلان و ناقضان حقوق بشر تعلق می گیرد ؟

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار